onsdag 10. september 2008

Trening



Siden det er mye regn utafor,og matmor er sliten. Har det blitt litt trening, både triks og lydighet.

Jeg har funnet ut at hun er kresen når det gjelder godbiter gitt, men leking er bare gøy..heldigvis.

Vi har nå innsitten på plass, jippi... Men vi klarer det ikke helt fint med lang innkalling, så vi har kort innkalling som skal bli lengere. Matta og avstandstreningen går nå veldig fint, den har stått i stampe en stund, men har nå løsnet..

Stå'en er blitt mye bedre,og har nå logrende hale- gjennombrudd...

Ellers prøver jeg å trene inn å lukke dører, det går rektig dårlig.... Får prøve igjen

Innkallingen er blitt skjerpet- lite rom for feil..

Ellers er hun snill og grei, noe masete.


Hjalp med en tur med Me og Tyson igår, deilig tur i skogen, og selvom det regnet litt var det bare deilig..

Regndekken er nå på lista over ting hun må ha- ser at hun mister gnisten totalt når hun blir for våt og kald.. Skal først og fremst brukes på dressurkurset- da det er mye venting og ro...

En annen snål ting jeg har oppdaget er : går hun på ren tørrfor over et par dager får hun øyebetennelse- går jeg så over på råforing går det vekk med det samme..

jeg bruker tørrfor noen av de dagene jeg jobber lenge- for å putte i iqleker og gjemme rundt om.

Ellers må jeg innrømme det går i grisører og muskler- jeg tør ikke gi henne råe knokler når hun ligger alene.

Imorra er det tre lange arbeidsdager etter hverandre- så idag må jeg lade opp...

Boktips: Mørkemannen av Unni Lindell- knallbra bok, verdt lesingen...

Ingen kommentarer:


Bloggarkiv