søndag 14. september 2008

Slem valp=ny telefon...






Det er sant det som sies: valper blir ikke pøbler før de er fjortiser, gosj... Ho er helt vill for tida...Nå har hun klart å herpe mobiladeren,og telefonen, slem puppy- blir jo ny telefon av slikt, den heter FLAT RØD, og vi liker ikke hverandre..Savner gamle, runde og fine gamle mobilen min RIP...
Generelt er det blitt skjerpet på masse her i huset.. Hun får aldri være alene på rom lenger, hun blir med meg til og fra toalettet- der trener vi dekk og bli...
Hun får aldri gå løs når jeg lager, eller spiser mat- rett og slett for hun sikler, maser og kan stjele..
Hun blir geleidet inn og utav rommet- så slipper jeg en hund som prøver å stikke fra,og leker sisten i sofan..
Jeg har gått tilbake på basis på masse øvelser, særlig kontakt, innkalling, nei, og bur...GÒSJ...
Prøver å trene med ho, men ho er så ukonsentrert, vimsete, ingen interesse, og driter i lek og godbiter...
Og hvis hun vil trene er det voldsomt, fjasete og ukonsentrert med masse lyd...
Mi er vel ikke på bølgelengede for tida, ikke på nett engang... Er nok en sammenheng med at jeg jobber mye mer, mindre tid til henne, mindre lange turer, og en noe hormonell alder...
Imorra er det kurs, det går nok ræva- men vi gir oss ikke..
En annen ting som blir gjennomført er: Jeg er knall lei at hun slikker så ekstremt, hun slikker på deg, klær, puter osv når hun ligger i sofan- nå er det chilipulver- nå skal jeg få en slutt på det...
Men innsitten sitter da, når hun klarer to minutters kons, og det er vel annenhver dag...
Maten gis to ganger pr dag- de dagene jeg jobber får hun tørrfor i forskjellige iq baller- ellers vom og hundemat. De dagene hun får mindre mosjon(under en time) vil også råmåltidet trenes inn...Ellers er jeg for at hunder ikke skal jobbe for maten konstant...
Men idag skjedde det noe gøy..
Først en tur med K, rundt i byen, det gikk tålig, testet masse på ikke dra i båndet, her må det skjerpings til. _Vi traff en flat tispe,og de fikk lekt litt, veldig stas...Det ble en god to timer
Så traff vi S med Sancho rigden,og de lekte som noen galninger idag, kjempegøy... Og de hunden fikk også finne oss i det høye gresset , det var kjempemorro..så da ble det to timer der også... Nå er hun sliten,og jeg har god samvittighet..ENDELIG.... PS vi møtte en preso som ho lekte med, men Sancho synes han var en hormonbombe, så de gikk videre...
Ellers har helga gått til med å spise, lese, sett Baywatch, sovet, spist mer, og sløvet, gått masse tur... Nå er det desverre snart mandager igjen, masse å gjøre på jobb(det er jo bra da), og så dressurkurset- så er resten av uka på vei...
Kos dere videre- så skal jeg klare meg med hormonbomben min...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha jeg må bare le jeg, dette høres jo helt forferdelig ut... uff
Men det går vel snart over? Og du får i det minste noen historier ut av det, dvs. blogginnlegg.
Det tenker jeg alltid når noe skjer, jaja, det ble da iallefall et blogginnlegg.

Krasjet her om dagen (ikke noe stort, sto nesten stille), og da var det først hyyyyl (satt i pasasjersetet da), og etterpå tenkte jeg yess yess yess da ble det blogginnlegg i dag og! (men det ble det ikke da, hun som kjørte hadde ikke lyst til det).
Så du får se på den lyse siden:)

Anonym sa...

Hehe..ikke bare-bare med når det står på som værst....:p Heldigvis er det nok bare en overgang...;) - Så finner de alltids på noe annet "gøy"..:p Noen er jo eksperter..hehe.. Har ei lita snelle her også som kan "makulere" for meg.. Jeg trenger ikke å spørre henne engang..;)

Grattis med ny mobil iallfall! :)

Lykke til på kurs ikveld, håper ho lander litt da :)

Hei og hå fra oss, Anette, Phoebbe & Susie

Anonym sa...

Høres veldig kjent ut, di derre tingene ElefantZebra driver med på for tiden, kan det muligens ligge i slekta ?? he-he. Hvis det er noe trøst, så blir det bedre om ett par års tid.

Voffz fra Trude og Timian


Bloggarkiv