mandag 29. september 2008

Lørdag, lek på jordet, snåle dyr og pittbull

Jepp på lørdag opplevde mi mye rart.
Det begynte særdeles bra, med en gøyal, om enn noe voldsom lek med Risen Kaisa, men gøy var det, selvom vi måtte slutte av fordi leken ble noe rå..
Så dasset vi videre til Myrene, og bare hun ser butikken til Guttorm og Bjørn(hund og friluft) så begynner hun å logre vilt, gøy..Var Bjørn som var der,og fikk vite at maten min var på vei, jaja.. Så også på ny apportbukk, billig og lekkert..
Så dro vi til Myrene, rett og slett for å hjelpe til med noen rasermotiver- det gikk greit- piece of cake.. Særlig de som det er gode bilder på... Er ikke alltid like lett å se forskjell på en stygg drever,og en stygg støver.. Zebra fikk også testet seg på forskjelllige dyr, kaniner, spennende- mus, hm de løp fort.. Spon var kjempegøy.. En pappfigur av en mann derimot var dritskummel.. Og akvarium- vel det var godt med snutemerker for å si det sånn, hehe.. Spennende..
På hjemveien løp tuppa for seg selv,og jeg dilla etter,og plutslig var det en hund foran oss- en pittbull/amstaff(og jepp kjenner til denne hunden,og det er ikke positivt). Og siden jeg måtte ta Tequila pga et pittbullangrep, er jeg rett og slett redd for denne type hunder.. Vet det er irrasjonelt..
Men Zebra har slett ikke sin mors fordommer,og stakk- jeg sto med bulende øyne, hjerte oppi halsen,og var like før jeg spøy... Jeg gjorde alt galt, jeg hylte, jeg ropte,og jeg beveget meg fort... Zebra ble kjempeforvirret,og kom til meg, det gjorde også pitbullen(som var helt alene, ingen eier).. Da kjente jeg at spyet kom opp imunnen, jeg var livredd... Så vet jeg ikke hva jeg gjorde, men fikk tak i Zebra,og heiv alt jeg hadde av godbiter rett i trynet på pitten,og gikk fort derfra.. Zebra skjønte ingenting,og det var sikkert ikke en kjempefin opplevelse, men den kunne vært så mye verre..Gosj, jeg må gjøre noe med meg selv...
Men vi kom oss hjem trygt. med skrekken....

1 kommentar:

Anonym sa...

Off, skummelt da med den bullen! kan skjønne at du ble redd altså, visste ikke at det var derfor du måtte ta Tequilla. :(
Makan til dårlige hundeeiere da, som bare lar den gå løs uten å ha den i syne...


Bloggarkiv