søndag 13. juli 2008

Settler's og savnede brikker..

Igår kveld var jeg på familiemiddag, med var Zebra. Vanligvis flyr teppene veggimelom når hun er på besøk,men denne gangen skulle jeg trene passitivitet. Jeg holdt henne i bånd de første minuttene, og hver gang hun forholdt seg rolig fikk hun klikk og godbit. Broren min fikk også gjøre enkle sitteøvelser med henne, få hun lærer å forholde seg til han. Merker jeg har samme problem med henne som med Quila, de lystrer helst meg. Hun klarte seg forbausende bra,og gjorde veldig få feil,og var snill resten av kvelden. Fikk også en tur med pappa,og der kom neste hinder, hun ville ikke. Merker at etter hun har vært hos IM, har borrelås effekten kommet tilbake. Men han bare gikk,og hun fulgte med om motvilllig. Ellers fikk jeg ikke gå uten skyggen min i huset der, hun satt som en statue utforbi døren til doen.
Ellers fikk jeg trent litt bur, masse passitivitet, og litt på torden siden det kom. Ho reagerte litt, men jobbet greit.
Ellers så fant hun ut at sydrene var ubevoktet- deilig med masse fruktstein
Hun lærte å plukke moreller selv
OG når vi spilte settler's så smakte hun på terningene som måtte til vask, og hun spiste en vei.... Det førte til tap pga vi fikk ikke lengste vei- fjollete hund.
Ellers merker jeg godt at spøkelsealderen er her, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle den, skal jeg bare overse, jobbe med den skumle tingen, eller bare "tvinge" ho bort til den for å sjekke den ut???
Ellers har hun fått en morratur, og elllers har vi sovet- jeg er utslitt....


Note til meg selv: Tok på Frontline fredag kveld. Gikk tur i pøsregn lørdag, kan ha påv irket virkningen. Funnet mye flått på henne i det siste..
Mat: Hun får 500 gram vogh fordelt på to måltider..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei! Takk for grattisen og fine ord :)

Ang spøkelsesalder så ville jeg bare latt som ingenting, men jeg har ikke så mye erfaring med dalmatiner da..

Gøy å se alle bildene dine fra WW :)

Fortsatt god sommer til dere!
Mvh L8 & co

evy sa...

Gøy at du likte bildene,takk takk..


Bloggarkiv