mandag 17. november 2008

Kort lunte, bøllete valp, og hjernetrim

Her er det hjernetrim for alle penga, her er det firkanten som skal i ilden..
Spinneren går så det suser


Denne slet ho lenge med, å dra opp knottene- ho prøvde lenge å slikke de bort


Denne var også en utfordring, men gikk kjapt når ho først skjønte den..
Synes disse lekene er genial,og har flere av de, det negative med de: er at hunden først skjønt leka går det fort,og er lite hjernetrim,og de er dyre...
Igår var vi hos mine foreldre,og der tok hun frem valpen i seg..Hun herpa litt pappkartong, og raida sydrene, bjeffet på skumle trær,og pep når jeg gikk fra henne.. Hun ble også så giret av å se min pappa at hun snappet han-FY- drittbikkje.. Godt det ikke var en unge.
Så like før vi skulle gå fant hun ut at hun hoppet en meter opp i lufta og reiv ned en ledning som hang fra taket,og ho hadde klart å rive ut telefonledning mens vi spiste middag- gosj, da var lunta kort- jeg lynte...
Så kommer mamma med gullordene: det er du som har valgt henne, ikke hun som har valgt deg!!!! Er jo sant det da.. Sukk...
Men merker jeg begynner å bli litt lei av døve ører, hyper aktivitet,og herping og blodsøl........
Men jeg er utrolig glad i ho i bunn, hehe.. Men for tida er det som å ha en 10 ukers valp- alt skal testes. Og all læring er borte vekk....
Nå ligger ho i sofan med det gullblikket- for matmor spiser chips(på en mandag)...

4 kommentarer:

Simen sa...

Du må belønne det du vil ha, og straffe (negativ straff) det du ikke vil ha, så skal du se det går fint.

Når du ikke har mulighet/ork til å gjøre akkurat det, bør du sette henne i bur eller binde henne. Da slutter du å bli sur! :)

evy sa...

Jau takk, for den... E sende ho på bootcamp til deg og Oliver, hehe.. du hadde jo lyst på en hund til...hihihihi

Simen sa...

Hehe, gjerne! Jeg tror det er stort potensial i snørrjenta, dessuten er jo hun veldig pen ^^

Gi meg tre uker så får du hjem en perfekt hund! =)

evy sa...

Hahahahahahh, den var god.....


Bloggarkiv