søndag 9. november 2008

Kapitulasjon..


Jeg gir meg, jeg innrømmer det med skam i hjertet,og brennende kinn. Jeg er en dårlig trener, og bikkja mi er litt dum- for vi klarte ikke ukens utfordring. Det ble for vanskelig- og det ble etterhvert sur og muggen stemmning når vi øvde... Så jeg gir meg..



Fått påsnakk av Steinar at jeg lager for mange innlegg, må heller ha alt i ett innlegg- er det noe gøy da? har du ikke hørt om tema??? Nuvel I will humor you just this once Steinar..


Ellers går dagene sånn sakte av sted, jeg har hatt helga fri,og det kjente kroppen min at den trengte. Gått turer med Zebra i regndekken og sele,og full habit for meg.. Høstværet rår for tiden her på sørlandskysten. Vi har funnet nye turveien,og vi har funnet noen nye kjedelige ruter. Vi savner menn, og vi døyver savnet med å se seks timer med Robin Hoood, topper så med litt Baywathc,og avsluttet rolig og sindig med den siste dalmisfilmen.

Jeg har egentlig mye jeg skulle ha gjort,og får gjort svært lite av det- så det så.


Brukt noen timer på msn, og leser litt innimellom.

Trening har det blitt, vi har jo som sagt trent med egg, funka ikke( råe egg er seige og ekle).

vi gikk over til alt annet man kunne holde i munne og apportere- fikk en hund som er rå til å kaste apportbukken høyt i været,og smelle den i gulvet(ja jeg er elendig trener).

hjalp litt når jeg leste at en skikkelig apport er vansklig å lære inn,og at en kanskje burde ha andre grunnferdigheter inne først.

Så vi har trent target og musematte med høy suksess.

Men merker at treningen er vanskligere med den hormonsnørra som okkuperer sofan min for tida. For hvis hun ikke får det som hun vil- så furter hun- og ikke engang nykokt lever får ho igang igjen. Da er det bare å ta en lur på sofan, å håpe ho har glemt det når ho våkner.

Ellers er oppførselen forandret, hun er blitt mer pysete, og hører mye skumle ting- hvem ante at noen som nøys på tv, kunne få alarmen til å gå? Og hun blir skremt av sine egne fiser, sånn som de lukter gjør kan jeg jo forstå det...
Så lydcd til Svein blir hyppig brukt for tida, Det som er litt synd at det er utrolig vansklig å lese, med disse lydene i bakgrunnen- den siste Jan Guillou boka druknet litt i hylelyder,og buldrene tog, for å ikke snakke om disse engelskmennene som dukker opp med jevne mellomrom....


Idag vil hun ikke trene pronto, så jeg tok en liten bøtte smørte inn med honning og putta forkuler oppi, gosj ho er sliten- er jo ikke lett å være tykk i hodet på flere måter.... Så nå ligger hun her og sover,og fiser- normalt!!!!!! Hvertfall så lenge tørrfor rår litt....


Nei idag er det virkelig drittvær, blir nok en kort tur, masse varm drikke,og en god bok..
Bok tips: Coq Rouge serien av Guillou, Under solen av Lisa Marklund, veldig bra..
og går mye i bøker om forskjelllige triks til hunden- noe som irriterer vettet av meg er at i samfulle bøker om triks så blir sitt, dekk, kom, og kontakt introdusert som triks- det er ikke det det er HVERDAGSLYDIGHET.. gosj.. måtte bare få det ut.
Ser du Steinar- flere ting i ett innlegg det blir så rotete- skjønner du???
Vennlig hilsen Baronessen...
Kos derer videre- hilsen syrinstua..

3 kommentarer:

Anonym sa...

oi oi oi.... se der ja.... mye lettere å lese og skille innlegg fra hverandre, bedre med ett innlegg pr dag :) TAKK TAKK!

Jaja, man kan ikke klare alt, du og Zebra er flinke :)

evy sa...

Flinke Baronen min....

Anonym sa...

Heisann!
Skal du gi opp utfordringene..?? Det hadde jeg ikke trodd om deg..hehe..;) Litt eggedosis her og der, det er bare sunt for så mangt..;p

Kjedelig med løpetiden..:( Venter den på Susie også..

Mi preikes!! ;o)


Bloggarkiv