onsdag 5. november 2008

Bytur

Idag hadde jeg bestemt meg for å sosialisere litt- og det igjen førte til en bytur. Hun er nemlig så glad i mennesker at jeg sliter med å passere de- dette må trenes på..
Frem med frosne pølser i går natt, slang de i oppvasken, og glemte dem.. Kom ned imorres,og kunne konstantere med smaksprøver til Zebra- at jo de gled ned..
Kuttet opp 400 gram i små, små biter.. og tok med litt fiskegodbiter i krisetilfelle..
Kriteriene mine var: sitte når det kom mennesker forbi, ha øyenkontakt i sitt. Sladre når det kom mennesker i mot oss,og komme til meg og ha øynekontakt.
Tok på sele, halsbånd og et fornuftig bånd- så dro vi...
Grudde meg litt forrige bytur ble nemlig en katastrofe i såhensende...
Vi kom fint fremover- belønte for å gå pent uten å ha øyenkontakt- ville ikke ha snusing og markering.
Vi fikk noen kjempegode passeringer og sladringer på vei til byen, og var ved godt mot.
Inni byen gikk det faktisk over all forventning. Fikk mange gode muligheter,og hun klarte det...
Gikk så og tok en pustepause borte ved biblioteket- der fikk hun vann,og jeg fikk tenkt igjennom hva jeg skulle gjøre,og fylle opp med godbiter. Fuglene var superspennende,og så var bladene som virvlet rundt plutslig det kuleste ho noengang hadde sett som , nå skjønner jeg hva SIMEN prater om i bloggen sin... Fikk heldigvis fokus igjen,og vi dro ut på ferden hjemover. Når vi skulle over et gangfelt skjedde det,hun hoppet mot en dame, søren- heldigvis ble ikke damen redd,og bare lo.. Men var så sikker på at jeg hadde full fokus på ho- tydelig at ho ikke hadde full fokus på meg. Trente så at hun satt, og belønnet kraftig for null reaksjon på at folk kom bakfra- ble mye bedre- jippi..

Vi klarte også å komme forbi to hunder uten store problemer, deilig..
På vei hjem ble det mer tull- merket at hun var sliten og bøllete. Hun dro i båndet, snuste, hoppet rundt osv..
Tok en liten pause på to-tre min,og gikk så hjem nesten en km med lineføring- jada funket det..
Da hadde jeg hvertfall streng kriterier, og det ble ikke noe slinger som feks: du kan gå i slakt bånd, men ikke snuse, og du kan ikke gå full lengde til båndet, du får kun gå på en side osv..

Men hun har vært kjemepflink.. Når vi kom hjem fikk jeg belønning- nye halsbånd i posten- se lenger ned...
Nå skal vi slappe av- to timer mentaltrening er hardt for både prikker og blondiner..

1 kommentar:

Anonym sa...

Casper hopper også opp mot andre mennesker, jeg går bare å unnskylder meg, for jeg er så pokkers uoppmerksom noen ganger.
Får trene på det jeg og tror jeg.

Stilige halsbånd du har kjøpt, skal ta en titt på siden jeg og, nå som jeg endelig har fått målt halsen hans kan jeg jo begynne å kjøpe ting som faktisk passer he he
Og dusje må jeg vel også gjøre snart... eller ikke jeg da ha ha, den lille fjompen begynner jo å gå før han har tisset ferdig, og da blir det gule føtter noen ganger.

hvilke shampoo bruker du? Vet ikke hva jeg skal kjøpe, har vasket ham med hesteshampo engang ha ha, men det er kanskje ikke ideelt *fnis*
Skal jeg kjøpe beregnet på hvite hunder, eller bare helt vanlig? Det er jo endel sort på ham og, men de blir kanskje ikke bleket uansett ha ha ha


Bloggarkiv