tirsdag 18. oktober 2011

Deilig tur med lekeøkt

Idag sitter jeg med et smil, og bare nyter det å ha hund som er grei i omgang med andre hunder
Jeg hadde jo Tequila som ble avlivet pga aggrissivitet, og vært veldig obs på å ikke få en slik hund igjen. Og Z har nesten aldri vært i krangler, og de få gangene så vil jeg si at 90% er det andre hunder som tar ho.
Men ho har hatt noen episoder, og disse har kommet det siste året. Siste gang var det Jeppe som fikk en litt skarp beskjed, har også skjedd med noen få hunder før også. Aldri noe alvorlig, men et utypisk adferdsmønster for Z.
Så nå er jeg jo litt obs på at det kan skje at ho kan være litt ufin i møte med andre hunder, og ser det hele litt ann, og er litt skeptisk.
Det er jo jeg som skal skåne ho for sånne opplevelser, og passe på.
Men to ganger på rad nå har vi truffet to hunder som det har gått kjempegreit med, og jeg har konkludert med at det er smerter som gjør at adferden endres.
Det må jeg være obs på, og se etter.
Men i forrige uke lekte hun så fint med en tollervalp, og idag hadde hun en fin rolig lekeøkt med en helt ukjent portis tispe på 1 år som het kokos.
Deilig å se hvor lykkelig hun er når hun leker med andre hunder:)
Lurer også på om den nye DYYYYYYYYYYRRRE medisinen faktisk hjelper er enn rimadylen, i tilfelle er jo det bra, men veldig dyrt. Faktisk så dyrt at det er ikke sikkert jeg kan ha ho da.
Men vi får se fremover, og la svarte tanker ligge litt i ro.
Nå er det jobb, imorra er det Unsgård, torsdag er det hundekveld, og fredda er det gullrekka. En fin uke dette!!

1 kommentar:

Carina Josefine sa...

Håper det ikke blir nødvendig med svarte tanker!

Jeg har også hunder som går godt sammen med andre, og det er deilig! Man slipper et stort stressmoment der!