mandag 10. oktober 2011

Første dagen i Nissedal:)

Ville, vakre og spennende fjell som jeg drømte om å bestige:)
ÅH som vi elsker Nonstop sela vår,fniiis. Nei er ikke overbeigstret for den, jeg synes den gir feil støtte, er stiv, stroppene glir, og den er vond å få av og på. Teite selen.
Men her gikk mi altså vår første tur i Nissedal, på en grusvei. Vi regnet med at det skulle bli en rolig tur- der tok mi feil.
For først så vi en ukjent bil(skumle greier for små jomfruer), plutslig dukket det opp en mann i røde bukser på andre siden av elven(skummelt). Plutslig kom et rådyr hoppende foran oss, rett foran oss- og Odin bjeffet, Z så det vel knapt:).Og plutslig kom det en sort elghund og en mann med oransj caps ut foran oss- da begynte det å demre for oss. Det var ikke vi som var bytte:(
Vi var havnet midt i elgajakta mi.. MOHAHAHAHAHAHH:) Det synes jo jeg var kjempegøy, K veldig mindre gøy, og Odin hadde så mye å si om saken at jaktlaget trodde elghunden hadde fått LOS:)HEHEHE:)
Men vi beklaget oss fint, og de svarte at slikt måtte de regne med, og OG DET MÅ DE!! Jeg nekter å slutte å bevege meg i skau og terreng fordi elgjegerene farter rundt der.
Vel hjemme, ble det god mat og masse kjadd, og kvikke og lette løsninger:)
MEn det var ganske vakkert langs denne grusveien altså:)
Zebra har sett Hellstrøm og styrte med myndig hånd, litt siggel og bedende øyne:)
En redd prikkeprinsesse som tror ho sulter ihjel, og det er fææææælt det for TENK!
Så alt i alt en gild dag:) Med både tur, menn, natur og spenning:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Utrolig flott natur. Artig å havne midt i elgjakta da *fnis*