lørdag 21. mars 2009

Kurskveld nr to - litt mer drama...


så opprant mandag nr to på lydighetskurset.. Jeg pakket sammen, og møtte Bente ved Maxis, der måtte jeg ha hjelp til å åpne bakluka, og allerde der var kimen til problemet sådd..

Vi kjørte utover,og gledet oss til å slippe hundene, og få litt fres utav de. Hoppet kjekt og greit utav bilen, tar med meg sakene, Bente skal åpne bakluka..Og der var det STOPP...

Flere var involvert, og mange ville gjerne åpne bakluka, men nei- den ville ikke åpne seg.

Heldigvis var det ingen krise, for bikkjene var jo nylufta, det var ikke spesielt varmt eller kaldt.

Men enden på visa, ble at ektemann, Falcken og halve AOH, ble tilkalt. OG luka kom opp..

Vi mista en del av kurset,og i tillegg var ho heit- gosj. Men her ble ho tatt rett utav bilen, masse som har skjedd, og så rett i ringen- ble litt feil... Så jeg tok det med et smil,og ble glad for liten ting jeg fikk jeg....
Vi hadde innkalling,og ho kom ho heldigvis.. Men når en spurte om å bruke langline, fikk jeg til svar at hundene var så flinke at det ikke var nødvendig- At en måtte stole på hunden sin. Greit nok jeg stoler på min hund jeg forsåvidt- men hva hvis om.. Det er trygghet i det, og en kan hjelpe sin hund hvis ikke alle tok innkalling like lett.. Så neste gang kanskje jeg tar med langline....
Ho fikk leke litt idag også, hehe. Litt BC, flat, og den kule lille skumle BT.
På slutten kom Monka innom, så vi slapp bikkjene på jordene etter kurset var ferdig- da fikk hun ut energi- heldigvis...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hund i bil kan være skummelt, i alle fall om det er varmt og sol, var bra det ikke var alt for varmt der da og at alt gikk bra :)