tirsdag 10. mars 2009

Kursdag 1 2009


Jepp så var det på'n igjen... Lydighetskurs- jeg og Zebra..

Kjørte med Bente utover, og vel ute traff vi på Hilde med ungene,og flattene: bitten, Chan, Fasan(tror han heter Mofasa),og Bente med Kevin.. Det ble masse flatter,og Zebra var en lykkelig prikk, selvom Fasan synes Z var litt vel mye prikk- fliir..

Heldigvis endte vi opp på plassen utafor hytta med lys, det hjelper godt i denne mørketida..

Var masse voffer der,og Zebra var hyper, men dog kontrollert nok til at jeg fikk både innsitt og kontakt..

Jeg har herja så med godbiter at jeg var matt på slutten...

Hadde med:

tørket pølse

tørket fiskepudding(utrolig ekkel konsistens, lukt og ..) Z elsket det!

Tørket lever

kjøttpudding

pølse, ikke tørket

hvitost eller gulost som jeg vanligvis sier

to forskjellige tubeoster

og tuber med leverpostei og makrell i tomat..

Utskjemt, nei.... synes ikke det.. skal jeg få ho til å jobbe i et slikt miljø så må jeg ha gode varierende godbiter. Hun skal ha knalllgode belønninger.

Hadde også med leker, og revehalen avgikk med døden igår, den var kuuuul...

Vi var tolv hunder på kurset,og det var ikke mye jeg fikk med meg av de..

Men tror det var: flatt, sheltie, bc, cairn,koiker??, blanding?, ???? husker ikke, lover å se bedre neste gang

Vi begynte med kontakt og lineføring, der viste det seg jo ganske kjapt at jeg har trent feil lenge.. Z går alt for langt frem, og har skeiv innsitt..

Kurset gikk utrolig bra, litt mye gøy selvfølgelig, men det hadde jeg regnet med..

Jeg og Hilde med Chan, hadde store planer om å holde oss i hver vår ende av plassen- ble noe vilt da vi havnet ved siden av hverandre.. Det som var gøyest var at Z skjønte ikke hvem det var som var på siden først- hahhah..

Gøyalt men slitsomt kurs....
Vel hjemme, slappet vi av på sofan... og ja Z spiste kveldsen sin med god appetitt. Er ikke bunn i den jenta- ligner på eieren sin..fniis

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe, det mangler ikke på utvalget iallfall!! ;) Og kveldmaten gikk flatt ned den også ja..., akkurat som Phoebee da, en liten konteiner..:op