lørdag 12. april 2008

Zebra og Lilly

Sjekk ut øynene til Lilly.....
Lilly med ballen sin, og den skulle ikke Zebra få..
Hehe, alt hva man kan klare hvis man bare er slu......
OG for en koslig tur vi hadde, og Za hadde med seg Napoleonskake, nam nam....

Ellers har vi trent masse på stå, og det går fremover..
Vi har også begynt med musematte, og er går det tregt, er ikke sikker på hva jeg gjør feil, men skal prøve noe nytt imorra..
Burleken går så bra, at jeg har glemt å trene i andre bur, og det fikk jeg igjen for ved bilburet.. Her må det trenes masse...
Ellers blir jeg litt oppgitt over folk som har fått råd som: ikke lek med valpen din, den blir masete, hvertfall ikke lek med den hvis den tar initativet...
Eller ikke la hunden tigge, da mister den fullstendig respekt for deg...
Er vi fremdeles på det stadiet, at vi er så redd for at hundene skal ta over makten, og styre livet vårt...
Koser du deg med hunden, når den vil leke, gjør det, hvis hunden kommer med leke, lek, hvis du også vil......Hvis ikke, gjør det klart for hunden at det ikke passer nå, lær inn en komando eller bare en håndbevegelse....
Min hund tigger, og jeg lar den gjøre det, for da kan jeg trene samtidig, hvis jeg har gjester eller ikke vil ha oppmerksomheten når jeg spiser legger jeg henne i bur....

Ingen kommentarer:


Bloggarkiv