lørdag 26. april 2008

Litt nytt

Hei hei alle sammen, GOD HELG
På torsdag ble jeg med H, med vofsene Bitten og chan ut på Hove, og skulle trene litt lydighet....

Vel før vi kom til det, gikk vi en liten tur til stranda og lot vofsene løpe litt.... De to flat'ene elsker jo vann så Zebra følte seg til tider litt ensom inne på stranda, men ho fikk tatt de litt når de kom inn for å slappe av litt...Men redd for vann er hun ikke, tasset til under magen, og ble god og søkkvåt.

Men gøy var det å se de når de løp som galninger på stranda, særlig Chan og Zebra koser seg sammen, like fjollete begge to...Desverre glemte jeg kameraet,og det var synd for det var vakre hunder, og et utrolig fint lys. Søren katta...

Målet mitt for denne økten var: Fokus på meg, litt ståtrening, og tannvis

Jeg hadde ladet meg med nystekt kylling, og pølser.og leke.

Jeg sto stille, og hver gang hun tok kontakt med meg, belønte jeg med godbit. Tenkte kanskje jeg hadde vært litt overmodig når jeg tok henne rett ut på treningsplassen, med alle de andre hundene. Men hun overrasket veldig positivt, og vi fikk noen gode belønninger..Trente også litt på å leke intensivt, og så bytte med godbit.Funket bra..

Stå var det derimot vanskligere så jeg trente litt targetstick i stedefor, der var det vansklig å belønne da hun ikke helt tok poenget.

Siden det var masse folk der fikk jeg noen tannvis, og det var visst ikke så populært, hm, dette må trenes på..

Bevegelsene var gode, men løping var vel et helt annet konsept, hehe

Sliter litt med at jeg ikke kan bruke klikker, og synes det blir en rotete trening, liker klikkeren, synes det er mye lettere å være presis.

Ellers var jeg kjempefornøyd med tulla mi. Hun fikk også møtt en snill Bc hanne, men enten hadde han litt dårlig nese, ellers lukter hun ræsent godt, for vi måtte avbryte riding flere ganger..Prinsessen satt ikke pris på kurtisen, og hylte som en furie, men alt i alt en grei opplevelse.

De siste dagene har hun virket sliten, og jeg har vært veldig sliten, så denne helga har vi tatt det med ro.

Tennene faller ut, og nye kommer til, men finner ingen av de gamle, jaja, de er vel svelgt. Valper trenger kalsium.

Idag har hun blinket litt til, og lekt med lekene sine, og vist litt valpetendenser som å mase litt, tigge mat, og rote med lekene sine..

Imorra skal vi kanskje se på Ag på Hove sammen med Mo og Zumo, så får ho vel opplevd noe da også.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Høres ut som en morsom dag, men lurer litt på hvorfor du sier du ikke kan bruke klikker???

IM

evy sa...

er vel fordi klubben jeg trente med ikke tolerer klikker, ikke nødvendig å provosere unødvendig..

Anonym sa...

å, sånn ja.
Nei ikke nødvendig å provosere. Blir bare uønsket...


Bloggarkiv