tirsdag 2. november 2010

Hundeseminar og Monsen show:)

Mine skjønne goinger som venter på en godbit:)

Jeg har altså vært på showet til Lars Monsen og Trine Rein- Vilt og VAKKERT...
Og på forhånd så ble det vel mumlet litt sånn: ja trine rein skal vel bare stå og pludre i bakgrunnen og pludre litt på sangene sine, mens Monsen gir oss et smak av villmarksliv)
Vi ble grundig satt til skamme.. Showet var FLOTT og VAKKERT...
Trine Rein kom godt fra det, faktisk bedre en Monsen som faktisk ikke leverte så mye nytt( for en hardcore fan:)Men for en fantastisk stemme Rein har, utrolig, og hun var varm, ærlig og hadde humor. Og jeg fikk blikkontakt:) Terningkast 6 uten tvil, fantastisk show, storkoste meg hele tiden, og det varte lenge:)))))))))) ANBEFALES!!!!!!

Så neste ut var hundeseminar med Øistein Øksnedvand fra Lundqvist hundeskole
Foredraget var fra 9-15.30, men godt med pauser.
Seminaret var bra, fine vidoer, spennende, dog veldig basic, ikke noe nytt under solen for å si det slik. Men det var masse pauser, og grei lunsj. Han var flink foredragsholder, og hadde masse å fortelle, vil gjerne gå på seminar med han igjen, dog gjerne litt mer avansert stoff. Jeg kjøpte også boken hans, den er også grei, veldig basic, men lettlest, gode bilder og greit forklart.
Seminaret var om hundespråk og aktivisering av hund. Ble veldig rørt på slutten når vi fikk se vidio av en blind flat som nøt livet i stor grad!
Han var opptatt av aktivisering, og anbefalte 5 om dagen:
Problemløsning
Nesearbeid
Balanse/Kroppskontroll
Kontakt
Fysisk mosjon

Kjenner selv på at jeg ofte ikke alltid får alt på en dag, men det er bare å prioritere, og velge hva du vil gjøre med hunden. Små korte økter er best, og det er mulig å få masse små økter puttet inn her og der.. Reklamesnutter på tv er geniale(dog er jeg fæl til å bruke de til å lese:)
Det var to fine spennende dager! Takk for godt selskap:)

Ingen kommentarer: