tirsdag 2. november 2010

BOKBLOGG:)))

Siden høsten er her, og mørket kommer- får jeg lest enda mer:)

her er noen av bøkene jeg har lest i det siste:

Noel, A- Ever - for alltid:
Ikke en av de beste bøkene jeg har lest, ungdomsbok som sikkert fenger noen, men jeg synes den var for lettvint, og særs forutsigbar.

Forsyth,F- Kobra: Denne forfatteren skriver godt, og har jo mange gode bøker bak seg, og denne er like gode som de forrige. Handler om et massivt samarbeid om å knekke verdens narkokartell- drivende god bok.

Parkin,G- Å bake kaker i Kigali: En søt og morsom bok, men du får følelsen av at forfatteren liker Damens detektivbyra, og CakeBoss, hehe:)

Mysen,C- Araberhesten: Bok nr 2 i serien av en hestebokserie for barn. Norsk forfatter, sikkert spennende barnebok, men svært forutsigbar, svært lettskrevet, bra for barn.

Blyton, E- 5 serien- åh så gøy å få lest disse bøkene igjen, de var big hit i min ungdom:).. Fine bøker som får frem barndomsminnene

Cast, P.C- Merket: En ny serie om ja, Vampyrer.. Bland Gossip Girl med snille vampyrer(lite grøss, blod og gugg, og pene, vakre og uten huggtenner:), så har du boken!! Kanskje ikke en høydare, men tenker fjortis jenter kommer til å elske den!

Coelho-Valkyriene: Jeg likte ikke denne boken, sikkert fordi jeg ikke skjønte den. Engler og indre ånder i en ørken blir litt for søkt for meg.

Gangdal,J- Tenker du skjønner det skjøl jeg!: en bok om hvorfor og hvordan lille Christoffer kunne dø, og om hvor lett det er å snu det andre kinn til.. En sår bok, men svært nødvendig.

Nesbø, J- Doktor Proktors undergang- kanskje: en herlig hysterisk morsom bok, som får deg til å flire høyt, og liker du Roald Dahl er dette i samme gata, anbefales!!

Novik, N- Drager og Krutt- en fantastisk herlig serie om dragen Temerarire, og hans dragefører under Napolonstiden, fengdene skrevet, masse historie og god humor.

Nærum, K-Ø: jeg ler av denne boken jeg, en ren tullebok som får deg i godt humør.. Parodi på det mest aktuelle:)

Rosnay- Bomerang: FANTASTISK BOK, bør leses!

Samartin-Mofongo: Utrolig god bok, helt på høyde med Senior Peregrino.. enda en perle fra denne forfatteren.

1 kommentar:

Pia sa...

Kul med boktips får kolla in om de finns på svenska