fredag 6. februar 2009

Super tur med Supra i snødriv..


Så etter en lang natts søvn i sin egen seng, våknet jeg opp og fikk momentant et godmorgen kyss!!!

Endelig var mamma våken... Etter denne litt brutale oppvåkning(det er nemlig mulig å rekke å slikke øyeeplene melllom hvert blunk) var det å stå opp å lufte snørra..

Etterpå var det drikkenes frokost, og så litt husarbeid.. Der fikk Snørra et anfall av fjortisnykker,og var ikke særlig samarbeidsvillig.. Er ikke lett å ta av sengetrekk med 30 kg glisende hund oppå....

Men okke som vi skulle jo på tur å treffe SUPER SUPRA- jeg må innrømme jeg er nok en smule betatt av dette belgerdyret:)


Først ble det gå pent trening- siden den liksom har forduftet i det blå.. Så møtetrening med en annen hund- gikk kjempebra.

Og så møtte vi Supra..

Først var det litt usikkerhet fra Supra sin side- men hva skal en tro når det kommer noe prikkete, eksplosivt utav snødrevet da- kunne jo skremt hvem som helst.. Kallenavnet er jo Ekspressen!

Men hvis vi beveget oss- vi daffet rundt på de jordene. Så gikk det tålig greit- de gikk greit overens, men Zebra skulle plutslig utav det blå RI LITT.. Så der måtte vi gå inn og stoppe noenganger. Siden begge hundene er ukjente for hverandre, begge unge, veldig hormonelle så synes jeg ikke de trenger å finne utav det selv..

På slutten så ble vi stående-lenge- og kjadde.. og da lekte de veldig fint sammen..

Ble brått ligg ekkel stemmning da vi fikk kjeft av en dame for at vi ikke hadde hundene i bånd.. De lekte rundt bena på oss,og vi hadde innkalling inne... Men men...

Ellers gjorde vi det som hundefolk ofte gjør- kjadder,og kjadder mye- veldig koslig..Og Elin og Guttorm er jo koslige folk- og Guttorm har trolig tenkt å kjøpe seg en ny hund av en av mine drømmeraser- SUKKKKKKKKKK....... Det blir spennnende.

Hundenene lekte så godt sammen på slutten- hjalp at Zebra fikk noe i munnen og andre ting å tenke på(ho lekte med pinner)..

Så utav dette så skal jeg kanskje på kurs,og jeg har fått mye mer gnist til å begynne å trene.. har kanskje ikke BC, men dalmisen er ikke tapt bak en vogn den heller. Så får vi se hva treneren klarer!!!!


NB: Ser at Jean Donaldson skriver i sin siste bok(hvertfall som jeg har) At jokking og riding ikke har noe med dominans å gjøre-men kun seksuell lek... Dette begrunner hun med at alle dyrebarn gjør dette når de er små- også mennesker. Jeg kan være enig i dette med små valper, og i voldsom het lek, at det nesten blir en avreagering.. Men ikke på tenåringshunder med masse hormoner i kroppen!!.. Skulle gjerne lest mer om dette,og visst hva andre mener om dette....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tusen takk for koselig tur i dag :)
Og så lille søte nurket på bildet da! *smelte*

Hilsen Elin & Supra

Anonym sa...

Så flott dekken Zebra hadde på forrige innlegg, så sto og god ut å ha på seg den der :)

Anonym sa...

Hallo der... du er utfordret, se i bloggen min :)


Bloggarkiv