mandag 19. mai 2008

Utstilling i Hønefoss

Litt bilder fra turen, alle bildene er tatt av kirsten, hvis ikke annet skrevet. Mølje lek med Nivea og Elmer
søster lek
matmor, napi, elmer og meg selv
Dette er fra utstillingen, lek i skogen.. Mor og Datter.


Vi dro gørrtidlig om morran, fysj.... 04. Men frem kom vi til et forblåst flyplass, med to små ringer, og innimellom noen haggelskurer.. Zebra kjentes fin ut, og virket på lag. Etterhvert kom Im med Elmer, og Kirsten med Nivea, så fikk de snust og lekt litt innimellom utstillingstreningen.

Dommeren var kjapp, så det var ikke lenge å vente, og inn med Elmer. Han og Im gjorde en fin figur i ringen, om enn noe glad hale, heheh...

Han vant sin klasse, og så var det vår tur. Jeg først med utrolige gøye Nivea etter,men det gikk forbausende greit. Hun var grei å løpe med, litt galopp, men snill dommer lot oss få flere runder. Tannvis gikk greit, måtte jo susse litt på dommern når han "klappet" henne.

Hun gikk greit å stille, men må trene mer på å strekke tida ho står. Men det kommer.

Veldig fornøyd, selv om vi ble igjen slått av Irresistble Nivea....

Her er kritikken: 4 mnd gammel tispe. Trenger å tørke opp i skallen(hva???) Bra hals og front. Bra benstamme, bra topplinje, bra kryss. Beveger seg bra.. Velvist.. Elmer slo til og ble Bim, og en annen Spotniktispe fra E-kullet ble Bir..Grattis til begge...
Elmer og Jeg leker, kjempegøy... Elmer jeg tror jeg er litt betatt, du er så kjekk...Mamma sier hun er sikker på at jeg drømmer om deg...

Lar Zebra fortelle litt:

Heisann alle beundrere...Jeg var med mamma på tur, og vi dro til et sted med masse hunder, traff tilogmed en pitteliten hund som var mindre enn hodet mitt(yorkie). Var litt kjedelig for jeg fikk ikke leke, hva er vitsen da å være sammen med masse andre vofser???? Men heldigvis kom Elmer, og han var jo blitt snill, kjempesnill, han bare lekte fint med meg, jippi.. Im og mamma sa at da måtte vi møtes masse mer.... JIPPI... Så kom Nivea, jippi, men vi fikk nesten ikke leke, HVA.. teit.. Så måtte jeg være lekker i ringen, og det kan jeg.... Løp visst vakkert også, klart det jeg er jo fin jeg... Men ble slått av Nivea, men pytt....Fikk masse godbiter i ringen, og en mann kom og koste masse meg med. Kom en sabla hagelskur mens vi sto der, spennende, det hadde jeg aldri sett før.


Heldigvis tok de tobente til vettet, og lot oss leke i skogen etterhvert, det var stas...
Her fikk jeg visst litt oppdragelse, vet ikke om det var så kjekt, men men.... Men jeg skjønte jo kjapt tegninga, bare legge seg på ryggen og susse alt en kan.
Mamma tar over igjen:
De vi kjørte med gjorde det også bra, Chan ble Bim, og Diva en jack ble tredje best i sin klasse..
Ellers så var hun kjempeflink på kjøretur, hun satt i baksete, med sikkerhetssele på og tok det med stoisk ro. Og når vi stoppet på hjemturen for å spise litt, så sov ho som en engel i baksete, sukk, mitt hjertebarn. Men vi var uffattelig sliten når vi kom hjem... så siden jeg matmor hadde tenkt å sove min 10 timer i natt, ble det litt sengekos på henne også.... og det satt hun stor pris på...
Idag har vi fryst blod til blodspor, takk til Im for blod. Og 20 kg vogh ligger i dusjen, klar til å deles....
Zebra sover med en deilig rød trut, hun har drukket blod, og elsket det...

Ingen kommentarer:


Bloggarkiv