mandag 15. september 2008

Dressurkus gang 3

Vel da var tredje gangs kurs over- jeg hadde lagt en slagplan.. Vi kuttet til vi svettet, kjøttboller, pølser, stekt kylling, fiskekaker, og koteletter- og ny leke..
Vi kom oss ut,og fikk god tid til å surre litt rundt, uten at det var til noe hjelp- tuppa kokte.. hjalp jo ikke at lekekamerat Chan stakk innom.
Men fikk noen gode innsitter, på plass, innkalling klarte vi også, med en tålig pen innsitt- knallfornøyd med den.. Merket at selvom godtbitene var gode- så var det så mye annet idag, gøye hunder en kunne leke med,og hun bjeffet tilogmed- når en av de andre hunden satt igang..
Fikk et problem jeg ikke hadde regnet med- vi hadde sittog bli- og hun satt en stund- så la hun seg. Har trent for mye dekk..
Ståen var bra, men hun prøver å bevege seg mot meg, og jeg visste ikke koss jeg skulle løse det der og da.. Jeg ville ikke hive noe mot henne, eller slå hånda på snuten hennes el... Men tydligvis noe jeg ikke har trent nok på. Lineføringen er god, noe skeiv- men hun har ikke kons, blir fort lei, og jeg vil ikke lokke med godbit- synes det er en uting.
Ellers ble det litt dekk og gå ifra- det gikk knallbra- men jeg var litt tøff og strakk for lenge- hun kom mot meg, men pytt.. Men fikk noen fine, gode ligger...
Ble hardt plaget av mygg idag, og hun treget med å legge seg og sitte på slutten, har fått masse knottstikk..Håpet vi var ferdig med det, nå som høsten er her.
Irriterende med instruktører som ikke aner hva de snakker om,og så håner det- irriterende.. men jeg klarte å holde kjeft å le inni meg.... Trenger jo ikke provosere..
En av de andre instruktørene sa at jeg klikkertrente, det var så kjapt og konsist og med glede- det var gøy å høre.... JIPPI... Fikk nesten lyst til å trene mer

Det gøyeste var når vi etter kurset slapp, Tulla, Chan og Zebra- jippi, fri..
Tulla ble litt frustrert hun klarte ikke helt å holde følge med de mer gale unghundene.. Chan og tulla ble helt utstlitte- Zebra var vel ikke akkurat der, hehe..
Kom hjem, hun sutrer på sofan, vips inn på rommet i buret, der ligger hun...
Hun fikk ca 1kg med godteri idag, gosj- blir salat imorra..

Ellers har jeg fått en skikkelig jobb- en ære- jeg er blitt fadder til I, eller Puk Johnannes som jeg kaller han... Takk takk jeg er rørt og beæret- skal prøve å være en god fadder..
Jeg tror på Gud, men er ikke fanatisk- tror at dømming kan Gud få gjøre når en kommer til himmelen, det trenger ikke all andre å gjøre... Og ja jeg tror på et helvete, men kanskje ikke slik som andre tror på det... Vel nok om religion, nå er det stekt kompe og Wallander.....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.
Kom tilfeldig over bloggen din. Det kan være lurt å trene inn avstandsbelønning (belønning i skål bak henne) på dekk/bli og stå/bli. Da vil hunden "tenke" bakover, og ikke komme/gå mot deg. Det blir sikre "bli" øvelser på denne måten. Det var morsomt å lese bloggen din.
Mvh Alfhilde.

Anonym sa...

Heisann.

Tusen takk for en fantastisk lekestund. Jeg ble jo helt utslitt jo :)

Meg sleik fra Chan!!!

Anonym sa...

Hei, så tilfeldigvis at du var fra sørlandet.hvor er det du bor? Bor selv i Kristiansand, og har en Collie gutt som gjerne skulle hatt en leke kamerat ;)

evy sa...

Hei jeg bor i Arendal,og vi kan mer enn gjerne møtes.. Håper du tar kontakt igjen...


Bloggarkiv