mandag 22. september 2008

Dressurkurs gang 4

Oppmerksom Zebra- personen på bildet er Anette.. Zebra fant fort utav at hun hadde godterilommer..
Så var det på an igjen- trening...

Det var godt og blandet i nam nam boksen,og ny leke, en tøykrokodille- fint skal det værra...

Lot henne lufte seg litt før vi begynte, og lot henne hilse litt på nye rett og slett for å teste hvordan det vil påvirke henne...

Ho ble vel litt gira ja..

Vi begynte som vanlig med litt lineføring- og denne var bra, gøy.Ho er noe skeiv, og har ikke kjappe holdter-ennå

Så skulle vi ha sitt og vent- det gikk knall- ho sitter som en prest.


Vi hadde også innkalling,og selv om innsitten var litt kjapp,og upresis(kræsja i kneet) mitt, var det fart,og vilje,og innsitt..

Vi hadde også møtetrening,og her imponerer hun altså, flink pike.

Vi hadde ligg og bli,og fikk tilogmed noen sekunder med flat dekk(hode nedi bakken), kjempefornøyd, fikk en ny utfordring - når andre kaller inn,kommer hun til meg- det må øves på..

Vi trente også stå,og der sliter vi, jeg må lese meg litt opp der,og finne en ny innfallsvinkel...

Hadde pause,og Zebra satt fint i buret sitt i bilen, med døra oppe, ikke et kny, deilig..

Etter pause, var det mye av det samme, brukte mer leke,og hun ville leke, jippi.... Merket at hun var sliten...

Nå ligger hun rett ut, etter å ha drukket en liter vann- kjempesliten

Må si jeg er imponert over min 8,5 mnds gammel valp....

GRATTIS til KENNEL NAPORI som har fått kull igjen, blir spennende...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så flinke dere er! :D stå på!!
Når det gjelder ståen ville jeg trent mye stå fra alle vinkler. Kommander stå mens du beveger deg saaaaaakte og klikke når hun stopper. Etter hvert krever du at hun skal stoppe raskere, og når hun har skjønt det, da kan du bevege deg raskere.
Vet du ikke vil bruke ball, men den er veldig grei å bruke på akkurat det å få hunden til å tenke bakover når du sier stå. Det gjør jo ikke noe om hun løper etter ballen fem ganger - så sier du stå og later som du kaster - hun vil nok da stoppe og kikke masse belønning! så kan du trene på mindre og mindre armbevegelse.

Ellers så fikk du jo et godt tips da, med godbitskål. Sett ut en godbitskål som dere går vekk fra. kommander stå og værsågod (eller fri eller hva dere bruker når hun får lov å springe bort) når hun stopper.

lykke til! Jeg er ikke kommet dit hen enda med mine, så forventer gode råd tilbake når den tid kommer. :P

IM

Anonym sa...

Hei Evy
Så flinke jenter til å trene. Er stadig innom her og leser og morer meg. Synes du er veldig flink med Zebra. Stå på, dette blir nok bra.
Hilsen Kirsten og Nivea (som bare leker med Nugatti)

Anonym sa...

Hei vennen.
Så flott at du er fornøyd med treningen. Stå på detta går så det suser!!

Klem fra Hilde og alle flattene


Bloggarkiv