onsdag 4. juni 2008

Må dele denne boken med dere


Den heter Hent Ballen av Bjørn Gabrielsen


En morsom, lærerik og herlig bok på en gang, kan det bli bedre...

her er noen utdrag fra boken,med mine kommenater.

Selv om man av og til kan oppleve unntak, er ordene takk og unnskyld nesten fraværende i en hunds vokabular. Men så kan de være hyggelige likevel. Det går fint ann å være både kynisk og grei( den liker jeg,og tror den passer veldig godt på meg også, jeg er kynisk men allikavel grei)

ordtak for hunder: Gjort er gjort

Hvis man ikke kan løpe eller tulle, kan man sove, hvis man ikke kan sove, kan man tulle eller løpe..

en av de mest effektive måter å få inn en bikkje som stikker avgårde i feil retning er å løpe i motsatt retning, da viser man hvor løypa går..OG selv de som kjenner til dette trikset vegrer seg for å bruke det i parken da det ser betraktlig mindre ansvarlig ut enn det er ment..(haha, kjenner meg så igjen)

For hvert sandkorn av negativtet hos mennesker finnes det fjell av optimisme hos dyrene.

Velsignet som jeg er med en ekstrem høy grad av sosial intelligens, sammenligner jeg ikke mine hunder med andre folks barn. Ikke så foreldrene kan høre det hvertfall.. Men: Bikkja mi ligner på en prikk på ungen din, før eller senere opphører likheten.De færreste bikkjer utvikler seg mot en fase hvor de elsker å prate i telefonen, tispene kaster seg ikke på bisarre dietter, de færreste hunder kvitterer for årevis med kjærlig pleie med: du skjønner ingenting, det er mitt liv...Men så lenge ungene er små er det flere likheter: Barn er i likhet med hunder lite mottagelig for straff, og liker belønning... Overlater du et lite barn eller hund i et kjøpesenter eller skogen for noen dager, ser du raskt at her har vi med indivder som nesten ikke skjønner noenting..

Hvis hunden tigger med matbordet løs problemet slikt, ta hunden inn i et annet rom. Et mindretall av hunder vil ta dette ille opp, hvorav flertallet vil tenke: Jøss, nytt rom gitt, snuse snuse..

Valper har veldig litenliten blære, og de er ditt påfunn å ha en valp inne store deler av dagen, det er vansklig å holde seg når man er pitteliten og veldig tissetrengt.

Det er nesten fysisk umulig for en valp å ikke være søt...

Med spekkhogger trening viste det seg etterhvert å være vansklig å operere med straff- Hva gjør man om ikke morderhvalen ikke adlyder, hopper ned i bassenget å denger den opp???( haha, det skulle jeg likt å sett)

Dette er rett og slett en hundebok jeg lo meg igjennom, og samtidig lærte noe...

Anbefales på det sterkteste..

Men så

1 kommentar:

Anonym sa...

Eg har den boka!! Den er skikkelig bra ja, og veldig morsom! :)


Bloggarkiv