mandag 8. august 2011

Sopptur

Sommer, hengekøye, en god bok og en fin prikk ved sin side. Det er ikke så verst det!

Dagene driver avgårde, noen litt rolige, noen mer hektiske. Planer blir lagt, noen blir kansellert, noen blir til drømmer.
Valpesyken river i kroppen, noe nytt en kan forme og kreve, og være med.
Kjenner så inderlig på det å ha en frisk hund, som jeg kan BRUKE til DET JEG VIL, og ikke etter hva en hunden tåler. Kjenner på bitterhet over å ikke få det hundelivet jeg ville ha. Kjenner på gleden over å ha det hundelivet jeg har, om ikke perfekt. En får gjøre det beste utav livet.
Men snart kommer det valp her- gleder meg!

Jeg og mamma dro på et hemmelig sted og plukket sopp en dag, det er gøy når en finner klynger med sopp, og bare koser seg i natur og godt selskap. Zebra fikk gå løs, og koste seg med hele seg.
Merket ikke så mye til bakbeinet, men kjenner i magefølelsen at noe ikke er som det skal..... og kjenner at jeg er lei av å kjenne den følelsen...
Kjenner også på at jeg er lei av at alle andre tror og vet så mye bedre enn den som står midt i det. Det er så greit å være tøff i trynet på avstand, og komme med sleivete kommentarer.
Men jeg og Zebra vet best, så får vi se hva livet bringer.
Idag blir det kosedag inne,med nybakt brød, en god bok og en prikket i armkroken:)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hm? Snart valp?

Nina sa...

Skal du ha valp? Du må jo fortelleeeeee!! :D

Ja det er jo så greit å stå på sidelinjen og være bedreviter, men det er som du sier, man vet jo gjerne best selv, når man står midt inne i det. Håper det ikke er noe med benet hennes. Skjønner og hva du mener, det er kjipt når hundeholdet blir begrenset. Men det ser jo likevel ut som dere har en aktiv hverdag (jeg vet jo at mye foregår som ikke kommer til bloggs og, slik er det jo med meg og), og hvis det er noen trøst så må du jo huske på at det er vel ingen sitt hundehold som er perfekt, og det er alltid noe som kunne vært bedre eller annerledes.