fredag 15. april 2011

Første blodspor i AADK

På onsdag var jeg på Assev der Aust Agder Dachshundklubb holder til, en fin plass.. Jeg fikk noen å kjøre med, og skulle gå blodspor med Zebra og Odin, spennende.. Vi kom tidlig, så jeg tok ut Zebra, og tenkte jeg skulle teste ho litt. Gikk rett i lydighet på plassen der, og ho jobbet bra hun. Fikk en fin innkalling, flatdekk, lineføring, og masse kontakt:) Tok så ut Odin, men han var veldig heit, og jeg sleit med å holde han fokusert:) Så etter en kort økt fikk han sitte litt mer i bilen:) Zebra fikk lagt et spor på ca 100 meter på jordet, og så lå det vel en drøy halvtime el.. Var spent, og var på samme tid ikke særlig nervøs. Regnet med det kom til å gå dårlig, og bare vi fant slutten var jeg fornøyd:) Blodsporet var her lagt ut uten kløvspor, det har jeg aldri trent på.. Så etter nervøs venting ble det vår tur.. Og Z dro som en strikk, og her var det bare å brøyte seg vei i vellinga.. Når vi kom til jordet var vi litt usikker på kor det gikk, blodet var nemlig vekk... Men satt ho på, og ho dro i vei... før ho tok en god avstikker til høyre og så litt venstre, så litt spor igjen, så litt til høyre og venster i salig forvirrig, og sånn gikk halve løypa..Blodleggeren mente at ho hadde nok litt store utslag, hehe:) og etter litt mer forvirrende sporing, slo ho plutslig, gikk målbevisst opp en skråning, og gikk som ei kule 10 METER før ho fant kløven:) Så vi kom jo i mål, dog noe rotete spor- hahaha:) Men var godt fornøyd med en happy prikk- for ho ville nemlig! Og der det er vilje er det muligheter:) Så etter litt mer venting, skulle jeg gå med Odin, og her fikk jeg store blondinetendenser, og ravet rundt i lina etter en Odin som visste hvor han skulle:) Flinke gutt gikk som et tog, og var knallflink:) Ble veldig tydlig hvor dårlig Z er etter dette, men pytt pytt:) Men alt i alt en kjempefin kveld:)

Ingen kommentarer:


Bloggarkiv