fredag 22. april 2011

Blodspor, dachser og bikkjeprat:)

På onsdag skulle vi til Hisøya for å gå blodspor. Jeg var lovet et enkelt nybegynnerspor. Så vi tuslet ivei, og var ved godt mot. Kom frem, og der ble lille prikkeprinsessa satt i garden med Odin, det satt ikke prinsessen så utrolig god pris på, og ulte sin misnøye
Smiley
Så ville J.J, at Ronja skulle hilse på. Det satt Zebra lite pris på, ho var nemlig på et fremmed sted, uten mamma, og med en fremmed hund to cm foran nesa si... sånt blir en grumpy av
Smiley
Så jeg slapp ut Zebra, og J.J holdt Ronja. Ble litt rolig snusing, og høøøøøy haleføring, men gikk bra. Men tror ikke de ble perlevennerSmiley
Så kom A. med Bonnie(søster til Rocky), og Milo- så vi tuslet avgårde til blodsporene våre.
Zebra var først ute, så på med selen, merket hun var tent, og lurte på koss dette ville gå. OG Zebra gikk hun! Stoppet henne 1 gang da hun gikk feil, og andre gangen korrigerte hun seg selv. Kløven i slutten var ikke spennende, men leverpostei på boks var NAMNAMSmiley
Så fikk jeg dagens sjokk. For det viste seg at mitt lette nybegynnerspor, var 14 timer gammelt!Smiley
Min lille ubrukelige lille snuppe som ingen trodde kunne gå blodspor- gikk KNALLBRA!Smiley Kanskje ho kan dette allikavel??!!!

Så jeg smilte som ei sol jeg, og bikkja var temmelig happy ho også.
Så var de andres tur, og det ble litt venting, kjadding. Men det gjorde så lite for det deiligste med våren er: sol, varme, men INGEN MYGGSmiley
Vel tilbake, ble det litt mer uling i garden, så jeg bestemte meg for å tusle hjem, vi skulle jo ut på kvelden også.

På kvelden var det til Assev, for sosialisering av både tobente og firbente. Og litt trening. Odin gjør kjempefremgang, og Z viser gode takter.
Jeg trente lydighet med Zebra, og tok noen oppstillingsbilder.
Og vi ble også prøvedukker for folk som synes at siden min ser så snill ut, kan den sikkert hilse på deres hysteriske, rasistiske dachsSmiley
NEI, så jegSmiley
Men ho klarte det ho ble utsatt for med glans.
Det vi må jobbe litt mer med, er det å være i ro. Der er hun ikke særlig flink. Er jo fint med en hund som er på, og vil jobbe. Men hadde vært greit med en som roet seg ned, og slappet av også.. det skal vi trene på!
Så alt i alt en FINFIN dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kuuuuult!!! SELVFØLGELIG kan hun gå blodspor!!! Stå på videre!!!!!! JUHUUU:))))Hold oss oppdatert fremover da!!!

prikkete totenhilsen fra to utslitter frøkner som har gått spor idag, og en nokså sliten, men veldig fornøyd Line


Bloggarkiv