søndag 26. september 2010

BOK BLOGG:)))

Jeg har fått lest litt i det siste pga sykdom, høst og slappe dager, så her kommer et knippe av bøkene:)

Jeg innrømmer det jeg er nok blitt litt forelsket i Harlan Coben
Jeg holder på med serien hans om Myron Bolitar igjen, og jeg råkoser meg. Jeg flirer høyt og herlig av humoren, og nyter hans vanvidd og herlige historier, nam.. lekkerbisk:)

Anelli, Melissa- historien om Harry Potter.....
En utrolig bok om alt som foregikk blant fansen i HP hysteriet, utrolig godt skrevet, og jeg kjenner meg igjen i mye av det som blir beskrevet. For å like denne boken må du nok være HP fan:)))

Bach- Måken Jonathan
Husker jeg leste denne når jeg var liten, men jeg fikk nok mye mer igjen for det når jeg leste den nå. En utrolig bok, rett og slett en perle. Var M.J som fikk meg til å lese den igjen, var visstnok en av hans favorittbøker- noe jeg skjønner godt. Burde leses om og om igjen!

Egeland, Tom- Fedrenes løgner... åh nok en god bok fra denne mannen. Han skriver godt, og drivende så du får lyst til å følge med på veien videre. Nok en god bok fra Egeland.

Doyle- Sherlock Holmes samlede- for en fantastisk forfatter. Husker enda første gang jeg ble forført av Sherlock Holmes- for et vanvidd, humor, skarpsindighet og galskap. Utrolige historier, bør leses flere ganger i løpet av ens levetid!

Charlaine, Harris- Dead in The family- en god bok fra serien som på Tv, går under navnet True Blood, tro dog ikke at det er samme sak. Det er stor forskjell fra bøker og tv her, men gode, lettleste og underholdene:)

Kallentoft- Høstoffer, forsettelse av serien som har tre bøker til nå. De er godt skrevet, men de ble jo lansert som den neste Larsson- NOPE, ikke i nærheten faktisk. Men helt gode krimbøker:)

Leon, Donna- Sterke meninger.. Jeg liker denne krimserien jeg.. Lavmælt, rolig og herlige italiensk kulturinnslag blandet med mord- deilig:)

Meyer- Bree Tanners..... en veldig liten bok, som går veldig fort å lese, men er man litt fan, så er man litt fan, hehe..

Rankin, Ian- Spesialenheten- en veldig god bok fra en dyktig forfatter- dog med ny hovedperson, må vel bli litt kjent med han først, men første bok var lovende:)

Lindell, U- Sukkerdøden. Jeg liker bøkene til Lindell jeg,og denne skuffet ikke, herlig bok, med mørke, vonde undertoner, og psykisk spill på høyt nivå. Herlig krim til mørke høstkvelder:=)

Clausen, Kristoffer- En Vill Mann.. De av oss som leser Villmarksliv har jo kunnet fulgt denne mannen da han bodde sammen med sin gordon setter Frøya ute i villmarken et helt år. Boken er godt skrevet, fine bilder, ingen faktabok. Man blir fristet til å prøve det samme, men er egentlig glad for å egentlig bare lese boken:).. Er imponert over at han klarte det,og klarte det så bra, tøft gjort.

Nå skal jeg lene meg tilbake med litt kakao, og begynne på Samartin siste bok: Mofongo- gleder meg:)))

5 kommentarer:

Anette o Nilla sa...

Tack för boktips! Jag läser mycket och det är alltid kul att få nya författare rekommenderade. Sen gäller det förstås att dom finns översatta till svenska också...

Pia sa...

Ja vad kul med boktips Och jag säger detsama som Anette Hoppas de finns på svenska bara ;) Krya på dig

Nina sa...

Tom Egeland-boken må jeg få skaffet meg :-) Likte Lucifers evangelium veldig godt.

Prickiga Pojkar sa...

tack för boktips :)

Kari Anne sa...

Eg også ELSKER bøker, og eg fekk Sukkerdøden til bursdagen min nettopp.. men eg holder på med ei Mary Higgins-Clark bok på engelsk - og leser bare på senga - og engelske bøker går ein smuuuule seinare enn norske - og eg begynner aldri på ei bok før eg er ferdig med den eg holder på med, så foreløpig står Sukkerdøden i bokhylla og frister :-)