torsdag 26. august 2010

Deilig skogstur

I dag var været bare perfekt høstvær, så vi dro til skogs.. Jeg og en prikk, livet er ganske så bra.
Så vi dro til bieskogen, og hadde ingen plan, bare gå til vi ville gå hjem, rett og slett suse rundt i sus og dus.. Vel nede på jordet så jeg en hundeier, men følte jeg hadde kontroll, og kontakt. Personen var jo hvertfall 20 meter borte.. Det gikk så bra, så bra og rett ræva.. Zebra så, stivnet, overhørte meg, og stakk!!!! Rett bort til hunde eieren, bompet litt og spratt videre til hunden. Heldigvis er det en colliehanne vi har møtt før, så veldig farlig var det jo ikke. Bortsett fra at ho fikk KJEMPEBELØNNING for å være ulydig og velge vekk meg.
Det positive er at hun fikk en kjempefin lekestund, litt verre at hun fikk bumpet litt igjen:)
Mi kom oss til skogs, og det var bare nydelig.. Deilig. Grønt, svalt, luktet skog, myr og solskinn.. Z var i fin form, og løp og koste seg, plasket i bekken og spiste gress..
Vi var vel ute i over to timer- herlig!!!!
Vel hjemme var det soving og lesing som sto på programmet...

Nå har jeg klart å bli lurt på med en treningsutfordring- det kan bli spennende!!!

3 kommentarer:

Nina Hedvig sa...

Hahaha jeg synes det er så braaa at det ikke bare er Casper som holder på sånn!

Hmmm hva var det jeg skulle si... JO, du nevnte oppstillingsbilde av Nala på facebook, at du hadde blogget det, men finner ikke noe jeg?

evy sa...

Se under kursblogg.. det er litt tull.. ER nærmest umulig å få oppstillingsbilde av Nala...

Monica sa...

Finns inget mer förargligt än när hunden drar till en annan hund:)
Höstpromenader i skogen är underbara om det är skapligt väder. Jag hoppas på en kantarelltur imorgon


Bloggarkiv