fredag 26. mars 2010

Løpetid

Zebra fikk altså løpetid 20 mars, og er slutt 11 april. Det er tre veker med båndtrening, mer innetrening, og mye vasking.
Nå er vi på syvende dagen, og det har gått utrolig bra:
Jeg har klart å sette tispetrusen på, med bindets limsidet rett vei
Hun drar ikke av seg trusen, hverken dag eller natt.
Hun er ikke blitt veldig mye daffere, hun sover mye inne, og virker døsig, men er med på trening, lek og elsker å gå tur.
For å holde kondisjonen på sammen nivå, blir det lange turer i bånd. Jeg skal øke på kløvvekten, og jeg skal øke lengden på dekktrening. Skulle ønske det var så varmt ute at jeg kunne bade ho.
Det er mye vasking for tida, selv med truse, men men det er bare tre uker.
Jeg gir henne like mye mat, da hun fremdeles har matlyst, men det går ikke som måltider, men som belønning under trening.
Hun får ølgjær for å ikke miste for mye pels
Bringebærblader for å minske faren for innbilt, håper virkelig det virker.
De skal gå på det i 12 uker(wow), og en teskje pr dag.
Tangmel for å bedre imunforsvaret, 1/3 teskje til dagen
Hun får også olje, og merker at de store dosene har hjulpet på flasset.
Akkurat nå ligger jeg også nede for telling, er sliten og forkjølet.
Merker at jeg savner det å gå tur med andre, og det å få kjadda, hehe.. Gleder meg til april!!!

1 kommentar:

siv og kry sa...

så bra du fortsetter å trene! Jeg tror det er en lur ting å bruke maten som belønning så hun lærer at ingenting er gratis, kanskje det kan være tingen for å få mer treningsmotivasjon under løpetiden?