torsdag 19. juni 2008

Jeg har masse fordommer

oppdaget jeg plutslig igår..
Jeg har fordommer mot staffer,pitt og pittblandinger.. Det fikk jeg etter Tequila ble hardt angrepet engang.. Jeg har nesten aldri møtt en veloppdragen, nesten ikke bjeffete liten hund med godt hundespråk,og med en fornuftig eier på slep.
Jeg er faktisk redd for gamle damer som kommer med sin illsinte, gneldrete bichon frise', som hyler: hjelp ta hunden din, den kan skade min lille sussebass... Ja, faren er stor for det, da din lille sussebass ikke kan oppføre seg har jeg replisert.. Da blir den lille gamle damen svært sur,og kaller meg en elendig hundeiere,og jeg har en drapsmaskin.. Jo takk...
Jeg kjenner jeg blir sabla irritert når mitt nei ikke aksepteres...
Hvis jeg sier NEI, din hund kan ikke hilse på min hund, fordi jeg trener, eller jeg vil bare ikke- da er det synd på min hund da...Stakkars hunden min som ikke får løpe løs og leke med andre hunder.
Tror ikke min hund har det så fælt. Og jeg slipper ikke min valp bortil en dame som lyser lang vei er fersk hundeier, som har en 11 mnd hann amstaff blanding, som står og hyler og brøler i båndet,fordi den vil bort.. Det hjelper seg når den kommer løs, sier damen, vel- vel og merke hvis du ikke har hannhund da.. Da kan den begynne å slåss.. Men den trenger jo å løpe løs og treffe andre hunder eller?

Neste gang skal jeg si at jeg har en pittblanding med lus- hjelper det???

Så nye regeler for meg og min hund er:
Hun slippes ikke bort til eller skal møte hunder(størrelse spiller ingen rolle) som ikke viser et rolig og vennlig hundespråk- hyling, gneldring osv vil jeg ikke la ho møte.. De kan bare være vennlige men opphisset, de kan like gjerne være det motsatte.
Gamle damer som slipper sin hund bort til min hund- da løfter jeg hunden opp, leverer den i armene til gamle dame,og sier jeg sa NEI
Pitt,amstaff el blandinger- får ikke møtes, hvis ikke jeg kjenner personen, og har møtt hunden før selv..
Jepp, bare et hjertesukk fra meg, og mine fordommer...
PS: jeg har abstinenser- er det så jævla vansklig å få sendt det modemet!!!!!!

Ingen kommentarer:


Bloggarkiv