tirsdag 16. mars 2010

Treningstur i byen

Zebra fra forrige runderingskurs, når det var GRØNT ute...
Idag ble det bytur igjen, hadde tenkt å kløve, men kom frem til at det ble litt klumpete med lydighetstrening.

Traff en bekjent, så det ble til at vi trente litt sammen, og det er spennende å se hvordan andre raser reagerer og fungerer i forhold til "min" rase. Alt i alt gikk det tålig greit, men ble dårlig organisert trening, mye "gratis" godbiter- det må skjerpes!

Ellers fikk jeg gode sosialiseringstreff. Hun bjeffet på en dame, men tok fort kontakt, og klarte å holde den. Ellers var hun flink, hun tok frivillig kontakt med folk, dro seg ikke unna, hoppet ikke, og tok godbiter behersket mens folk kunne klappe henne- det er fremskritt.

Så må bare jeg bli litt bedre på det pedagogiske der brister det, hehe.

Ellers er det deilig med vår, men med våren kommer det mye dritt- BÆSJ blant annet!!

Jeg ble litt gal i går, og kjøpte et agilitysett, hehe- det kan bli spennende kjenner jeg!!!

Ellers leser jeg en fasinerende bok: LITTLE BEE, anbefales.

Imorra er det Molandtur, og bilder hvis det ikke regner.

Et problem er at Zebra er blitt litt tøff i trynet, og jeg har vært dårlig med å sette grenser. Hun spaserer nemlig over gjerdet,og går og leker med nabobikkja eller tisser på tomten deres. Det synes jeg er bare tull.. Så nå blir det langline, hver gang hun er i hagen- dette gidder jeg ikke. Jeg kunne stått ute, hver gang hun skal tisse, og klikker for at hun ikke hopper over gjerdet. Men jeg er for lat, lei og fryser lett.. Jepp så da blir det kort prosess, lat eier, smart dalmis..

Men nå kjenner jeg at jeg savner og lengter etter grønt, alt som er grønt faktisk. Gleder meg til å sniffe mose, gå på gress, se løv på trær, og lukte skog... SAVNE..

Skal prøve å få tatt nye bilder imorra- og på torsdag er det kurs igjen, hjelpes allerede???

1 kommentar:

Nina sa...

Hvor har du kjøpt agilitysett fra? Er på utkikk etter noe selv. Skal prøve å snekre sammen endel til våren, men tror ikke jeg får til å snekre tunell etc :P