fredag 19. mars 2010

Kursdag 4

I går ble det heldigvis kurs- jippi.. Vi hadde ikke fått trent så mye som jeg hadde ønsket, men jeg håpet at det grunnleggende lå i bunn, og det gjorde det:)
Vi fikk kjøre med Nala og familie, og der var det gjensynsglede, så når vi kom frem skulle vi tro vi kom rett fra Finnmarksløpet. Vi hadde to ulende huskyer i bilen, hehe.
Hva vi trente på, sitt- og der fikk jeg faktisk noe å trene på:)
Hun har skeiv innsitt, og hun sitter langt fra meg. Og hun er for intens på godbitene..
Jobbe med: rettere sitt, kun klikk ved gode sitt- bruk vinduer eller vegg.
For å få ho tettere klikk for at hun berører beinet mitt på vei inn
Jeg skal også bruke omvendt lokking for å få roet belønningsintensitet eller at hun krever godbiter. Hun står og hamrer på lommen for å få godbit, det må vi få vekk..
Lekingen var litt bedre, men ikke god nok intensitet, det jobber vi med.
Ellers hadde vi innkalling med feller:) Vi hadde langline, Elin sto med hånda full av godbiter, og hunden skulle fremdeles komme på innkalling. Zebra kom hun, men hun kunne gjerne tatt med seg en godbit i farta, hihii.. Smarte dalmis det:)
Så hadde vi litt klassing, og det gikk brillefint. Jeg fikk klasset og klint litt med en sjarmerende Bamse(golden ret), og Zebra fikk hilse på fremmede personer- det trengs. Men gikk veldig bra!
og så bare for å skryte litt- Zebra var visningshund i går- det var jo litt kjekt:))))
Hun hilste også på en pitteliten valp,og det var som vanlig gøy!!!
Nå har jeg skikkelig arbeidslyst og treningsiver- desverre tror jeg at løpetidsspøkelse er på vei- og da vet vi hvordan det går..
Kanskje Hyena blir den lydighetshunden??? Fnis..
I helga er det innkallingskurs, så vi krysser alt vi har for at spøkelser holder seg borte til over det...
Tren dere også da vel- det er gøy!!!!

1 kommentar:

Nina sa...

Du må skrive innkallings-kurs referat da!! Det trenger jeg nemlig, skranter litt på den om dagen, merker at det må oppfriskes litt, og trenger litt ny input :D

Kos dere!!