søndag 14. februar 2010

Litt oppdateringer


Idag er det siste dag med Keflex for Zebra, og hvordan er ståa..

Zebra er i lystig lune for tida,om det er hyggelig og hyppig kontakt med valpen Nala som bringer det frem er jeg ikke sikker på.. Men ho er leken, og tilbyr å jobbe-ME LIKE:)

Pelsen er hvitere, men ikke så hvit som jeg helst vil ha den, men absolutt forbedring. Ho lukter litt av pelsen, hva det kommer av er jeg usikker på. Pelsen er tykkere, mer glansfull og det er mer av den på de hårløse flekkene, særlig over lenden.

Bompene de kommer, men er ikke så mange, og der bare noen få som har sprukket, men som sagt hva som skjer nå som antibiotikan forsvinner.. Dyrlegen vil ikke forsette med antibiotika, men med kortison- det nekter jeg. Da jeg har lite tro på kortison, og det bare hemmer at det slår ut, men ikke hvorfor. Derfor blir det nok til at jeg bare ser det ann videre, og ser hva som skjer.

Vekten er: 29,4kg uahahahahahah... jajaj, det valpefettet forsvinner vel.

Ellers så skjer det mye spennende fremover, så nå er det bare å holde seg fast.

Og selv om det er meldt snø i en uke fremover, tar jeg det også med godt humør..

Vi gleder oss til valpetreff, Lotustreff, leketreff og trening.

På dalmatinersnakk vårt forum har vi som månedens utfordring å snurre begge veier, og rulle rundt- vi er snart i mål..

Blir mer trening nå fremover, ho er så gøy å trene med.

Har kanskje funnet ut at hun reagerer litt på vanlige pølser, så da holder vi oss til kylling og kalkunvarianter i både godbiter og for.. Nå blir det også et push til å trene inn mer leking som belønning. Der var vi flinke en stund.

På lørdag gikk vi en koslig tur med Odin og matmor, og etterpå lekte de her.. Stakkars Odin gikk jo nesten på skøyter med de isballene under potene. Men masse gøyal lek ble det.

Fiskene mine har det også greit, men jeg kjenner det klør i shoppefingrene det er jo så lite fisk oppi der!!

Hyena har det fint, og har okkupert det store buret jeg bruker til burtreningen, og nyter å ha stor plass. At hun er vant til hunder er det ingen tvil om, en liten valpis er ingenting å hamle opp med. Det fikk Nala erfare.

Ellers har vi vært på bytrening, det er det som er så gøy med valp, en blir "tvunget" til å gjøre ting, og forskjellige miljøer. Så parkeringshus, travle gater, kjøpesenter og frisør gikk på strake valpeføtter. Og Zebra var mye mindre skeptisk enn ho pleier, hjalp med en fremmelig valp som gikk foran.. At de neste ble kosemost ihjel av en dyrebutikkansatt var jo bare stas, og tannleger er kule fyrer(det hadde vært noe å lært bort til matmor). Nei jeg må si at Zebra og Nala slo et bra slag for god representasjon for vår rase den dagen!! Stolte av begge to jeg.

Gleder meg til fremover, er nesten så kjenner gresslukt i nasa, og sola som steker,hmmmm.

2 kommentarer:

team timian sa...

Så koselig å høre at Zebra og Nala har funnet tonene. Gleder oss til å treffes i Bø, vi kommer med hele hurven.
Voffz fra Team Timian

Veronica og Alisha sa...

Jeg ville heller ikke gått på mye kortison, så tror du gjør det riktige ved å unngå det;) Super skjønt bilde av Zebra, og er bra ting begynner å gå bedre med hun:)