søndag 4. januar 2009

UTSULTET DALMIS


Zebra er fin i kroppen, men siden jeg har oppdaget at hun veier tre kg mer enn jeg trodde, er det kanskje på tide å oppdatere hvor mye for hun skal ha til hvert måltid.. Til nå har hun fått firehundre gram hver dag, fordelt på to porsjoner.. Men etter litt hjelp fra en bergenser ble det en liten oppjustering på det.. Hun skal ha femhundreog seksti gram pr dag, altså tohundre og atti gram per måltid... Kanskje derfor hun er blitt litt ram på stjeling idet siste, hun har ikke fått nok mat. Men i sannhetens navn: når synes en dalmis at han får nok mat????

Vel nå er matkrisen over- så nå blir det vel fred i heimen...

Jeg derimot angrer på at jeg gav kroppen min fritt leide til å herje- det har resultert i enda mer snørr, feber og kink i ryggen..Mulig jeg tar vekk den friheten ganske radig. Men så sier jo Rocky: No Pain- No Gain.. Kanskje han vet hva han snakker om???

Zebra er deg evig takknemlig Pia....(bergenseren)

4 kommentarer:

Pia sa...

Hahahhahaa, må jo bare le! 2+2=1, ikke sant Evy..? Bra Zebra er happy med tilværelsen nå, vel fortjent..! Gullungen til tante i vest vet du.. :)

evy sa...

Jepp, det er godt mi har du Pia..

Anonym sa...

Så fine bilder på de siste innleggene:) Håper dere har hatt en fin jul og et godt nyttår forresten:) Så Zebra veier 28 kg? Alisha veide 23 kg siste jeg veide hun, men hun legger ikke på seg virker det som uansett om hun får like mye som de fleste andre, og hun er ei slank dalmis jente hehe:P

Anonym sa...

Så Zebra sulter litt hun også... det gjør Pippi også tror jeg.... men som dus kriver, blir en dalmis egentlig mett noen gang ever... jeg tror ikke det... God bedring! Klems!


Bloggarkiv