torsdag 1. januar 2009

GODT NYTT ÅR til alle sammen!

Så var 2008 over, og jeg synes året har gått fort.. Det har skjedd mye på både godt og vondt..
Jeg mista en bestevenn- Tequila, det var sårt og vondt men også riktig. Det er i sånne tider det er vansklig å være ansvarlig hundeier, å vite hva som er best for hunden, omgivelsene og deg selv. Jeg har også mistet familiemedlemmer, noen har vært ute i periferien, andre har vært nære- da er det godt at minnene finnes. Selvom gode minner også kan være såre, nettopp fordi de er så gode. Det sies at tiden leger alle sår- de gjør vel på sett og vis det, om ikke heler, så hvertfall beskyttes de litt..

Det har skjedd mye godt i livet mitt i 2008 også...
Jeg fikk æren av å være matmor til Zebra, det er stort, og verdifullt.. Ho har krøpet godt inn i hjerterota, og jeg håper jeg har jo lenge lenge... Takk til Kirsten for tilliten.
Jeg har jo huset mitt da, lille fine huset mitt, selvom det nok trengs litt pussing her og der(selv gamle damer kan trenge litt mer mørtel og makeup).
Jeg har gode venner- takk til dere som gitt meg mye gleder og opplevelser i året som er gått. Det er sant at livet blir fattigere når en er venneløs.
Jeg fikk jobb, det har vært deilig, lærerikt, skummelt, spennende, og innholdsrikt. Jeg liker jobben min, rektig godt- håper jeg får fortsette(nyttårshåp)
Kamera mitt- det har gitt meg enormt mye glede, og litt frustrasjon( er ikke like lett å være blond med masse knapper og manuell innstilling)
Bøker- som i alle år forut har bøkene fulgt meg dette året også. Selvom antallet har blitt redusert (ynklige 256 bøker i 2008), så har jeg hvertfall hatt gode leseopplevelser!
Naturen- er min mentale pauseboks,og energipåfyller..
TV- jeg må jo nevne hete henrik- han er jo bare kul.. gir meg mange timer med deilig morro..

Ellers har jo verden gått rundt uten meg som midtpunkt..HVA???
Det har skjedd store ting ute i den store verden: Finanskrisa kjenner vi vel alle til, jeg kjenner ikke så mye på den ennå, men det kjem antar jeg.
Midtøsten- skjer mye fælt, faktisk så mye fælt at jeg detter litt ut.. Men håper jo at tilstanden kan bli til det bedre der nede..
USA: verdens storebror- de vil hvertfall gjerne være det.. De har som alltid gitt oss mye rart.. De gav oss Obama- blir spennende å følge han fremover. De gav oss også finanskrisa, blæh..
Ellers har jo verden tatt mange steg framover, og desverre noen bakover. At vi fremdelses ikke klarer å se forbi kjønn, seksualitet, relgion og farge er synd og skam- dette burde vi kunne klare så meget bedre- meg selv inkludert.
Så har fine mennsker gått bort: Anne Cath Vestly har gitt oss utrolig mye glede, og vil også fremover gi oss mye. Derrick som var rasende spennende har også vandret.. Spennende serie, selvom jeg aldri fikk dreisen på de løsningene- men det var trolig bare meg..

På tide å se fremover, la det som var være.. Så tenker vi ikke mer på det- som de sier i Blåfjell.
Hva skjer i 2009?
Zebra har planer om å bli mer seg selv, eller mer av seg selv.. okke som det skjer nok spennende ting i livet hennes fremover..
Utstilling- vi har planlagt noen utstillinger dette året, og så får vi se hva som skjer.. Vi starter med et brak i Bø, og går deretter videre til både øst og vest i vårt land..Blir spennende!!!
Kurs: har planer om kurs eller to på både meg selv og Z, iløpet av dette året..
Jeg skal ikke si at vi skal starte i konkurranse i kl 1, men at vi skal ha hele klasse 1 inne før året er omme, er en god målsetning!!! Skal prøve å bli flinkere til å trene smått men godt.
Jeg skal holde meg frisk! Sliter med dårlig imunforsvar- og har til tider ingen krefter til overs for hverken det ene eller andre.. Skal bli flinkere til å passe på kroppen min,og delegere kreftene mine.
TUR: jeg skal bli flinkere til å gå turer, flere turer, ukjente turer,og lange koslige turer..
Trening: njei, men mer turer...
Bilder: jeg skal bli en bedre fotograf- hverken mer eller mindre
Bøker: jeg skal lese,og nyte bøker i stor omfang.

Så her er livet mitt sånn i store trekk fremover- så får vi se hvor veien går,og hvordan veien er laget- det blir vel litt motbakker, og lange flate stier, litt steinete nedoverbakker, og solvarme grusveier... Sånn som det skal være..

Så vil jeg ønske alle et godt nytt år- utnytt det til fulle!
Takk for det gamle!
PS: en takk til dere som blogger, har hjemmesideer, på forum osv som inspirere, gleder og engasjerer meg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei på dere. Godt nytt år!

Håper vi treffes litt mer i 2009 og at vi kan få noen fine turer sammen. P og Z er jo gode venner og dilter fint sammen, akkurat som oss... hehe! Innlegget ditt var flott, moro å lese blogger der folk byr litt på seg selv. Det var jo nyttårsforsettet mitt så nå er den nye bloggen laget og oppdatert. Så den gamle bloggen er nå død....

Vi snakkes plutselig :)

Anonym sa...

Hei på deg vennen!
Er sent ute men det er tanken som teller heter det visst ;)
Vil ønske deg og dine ett fantastisk Godt Nyttår. Håper det bringer deg mye glede!
Nå må vi snart for ordnet noen turer igjen sammen! Savner dem stort!!!

Store nyttårsklemmer fra Hilde, Bitten, Chan og valpene!!!


Bloggarkiv