torsdag 28. juli 2011

Blodspor 16 timer gammelt med nytt underlag

Sånn holder vi på jevnt og trutt, oftest når mamma sier hun er trett, og at jeg ikke er trett:)

I går la jeg et blodspor, som skulle bli: forskjellig underlag, laaangt, og ligge over 12 timer, vi klarte to utav tre- ikke dårlig?
Pga litt mye aktivitet i skogen vår, tenkte jeg at område rundt fotballbanen fikk duge. Så jeg tok med bikkja- bommert nr 1. Det var utrolig teit å vente, og det fikk alle fotballspillerene som spilte vite høyt og tydelig.
Pga mye aktivitet der også ble ikke sporet så langt som jeg ville, også litt på grunn av flauhet pga hyling i tide og utide.
Men det ble ca sånn: 100 meter kort gress, 50 meter høyere gress, 20 meter jordvoll med vinkel, 50 meter høøøyt gress,(sånn under armene høyt, litt uplanlagt spor kan man si:), og så 50 meter sandbunn, og så 50 meter med ugress og singel. Phu!
Så samlet jeg sammmen min hylete prikk, blodige hender, og røde fjes og tuslet bort på jordet, hvor vi lekte litt:)

Så idag skulle vi gå det. Første bommert: VARMT!, ho sleit før vi kom til der sporet lå. Bommert 2: LØSHUND, hvorpå mor ble litt stresset!. Og så ble det ikke flere bommerter:!!!!

Jeg satte henne på sporet, og hun sporet kjempebra bortover gresset, og var tydelig med. Så før jordvollen hva skuer mine øyne: jo en traktor som klipper gresser akkurat der sporet lå!! SHIT!!!, men tenkte jeg får sette ho på jordvollen igjen. Merket ho sleit litt der de var nyklipt, men ho sporet seg igjennom på et virrete vis:). Jordvollen gikk som en lek, høyt gress ble litt sånn , hopp og sprett, vinkelen gikk nydelig.Sanden skulle vise seg å bli problemet. Jeg så blodet, men om det har trukket for mye inn, eller hva, her sleit, mye virring, mye overvær, men vi kom igjennom, ho gikk ikke akkurat der sporet lå, men vi kom ut på riktig plass. Avhoppet var jeg jo så smart at jeg la i sanden, så det gikk jo fløyten. Resten sporet hun som en gud, og var tydelig at ho visste hvor sporet gikk. Idag var farten moderat, jeg holdt med en hånd(mye pga senebetennelse), men jeg styrer litt for mye. Burde nok ha andre til å legge spor for meg snart. Ho var dyktig sliten og varm på slutten, men holdt ut.
Et veldig bra spor, lærerikt, og tydelig at dette liker hun:)

1 kommentar:

Carina Josefine sa...

Morro å lese om. Har aldri prøvd å gå spor før. Ser for meg at man må være friluftsmenneske i grønne slagstøvler...

Støvlene skulle jeg klare, det er verre med den andre delen :p

Som sagt, veldig gøy å lese om, man får jo litt lyst :)