onsdag 20. oktober 2010

Lek med Nala igjen- endelig:)

Så etter å hatt en fin bytur, hvor Z har skjønt konseptet med ligg og vent:), var vi på vei heimover, med canispakke i sekken, vogh i sekken og et nytt visiglo kobbel i kløven, som Z bar for anledningen:).. Vel hjemme fikk hun et halvt elgbein, og fårikal kjøtt, nam nam sa Z og var lykkelig. Hyena likte også menyen:)

Men så fikk vi melding fra Nala, JIPPI... om vi ville leke, vil vi jo ALLTID:)
Så etter en god tuppelur på sofan, ble det til at vi tuslet ut igjen..
Bare et lite sidesprang her: Z får lov til å ligge i sofan igjen- til stor LYKKE:).. Jeg har nemlig funnet ut at tisselaken er genialt.. Så da får snuppa ligge i sofan, og jeg får varmepumpe og koseputa mi tilbake- så nå er vi begge lykkelige..

Tilbake til Nalatur
Vi tuslet rundt på jordene med lue og stilongs, og kjenner at jeg klarer meg godt uten denne kulden.. Nesten fremme ved jordet hører jeg et tynt lite Mjau???? Joda.. Gale Hyena har fulgt meg på tur, ho har gjort det før, og det endte nesten med drukning og en hysterisk mor.. men den gangen gikk det bra- og jeg hadde ikke tid til å tusle tilbake med den tullete kjetta:)
Så jeg overså ho glatt og tuslet videre.. så kom Nala i stormangrep, JUHUHUHUHU:) Og fra andre enden av jordet kom det noe hvitt- viste seg å være en golden.. Og han var glad,og de to prikke jentene var så lykkelige at de brydde seg fint lite om denne kjekkasen:))))))))
Litt lek ble det, men så måtte den gå, og det ble tvungen avskjed, den likte jentene våre den:)
Så da var jentene alene og de tok ut all galskapen sin... gale gale jenter.. Fra nå av omdøpt til kneknuserene- jeg er sikker på at de gjorde det med vilje.. Knæra mine er blå!!!
Utrolig at de som kan svinge på en femøring i skogen, stoppe på en cm.. på et megasvært jordet så klarer de å kræsje i kneea mine AUUUUUU!!! Og hva er dette med å ligge å leke inni bena på oss tobente- HVA ER GREIA MED DET?????
Men jentene var lykkelige, og fikk burna masse energi:)))
Så etter litt lammekjøtt og fiskepudding til kvelds ligger hun nå som slakt i sofan.. deilig!!
OG Hyena- ho kom hjem uskadd,, gale katt.. Måtte til ogmed susse Nala godnatt- den katta er ikke redd for hunder nei....

1 kommentar:

Nina sa...

Zebra i sofa, det liker vi :D

Hahaha, det med å treffe knærne til folk, selv om man har et stort jorde å løpe på, vet iallefall Casper og hans Nala hvordan skal gjøres...særlig Nala, kanskje det ligger i navnet :P Det som ofte skjer er vel at vi mennesker får litt panikk når det kommer en kamikaze-dalmis mot oss i fult firsprang, og flytter oss... men egentlig er de jo veldig flinke til å beregne, og hadde man blitt stående hadde man ikke blitt truffet heller... russisk rulett!