mandag 17. mai 2010

!7 mai, med litt attåt....

Tenkte vi skulle miljøtrene litt idag, så vi dro likegodt til byen på selveste 17 mai. Her er noen som selger heliumballonger, det er så barndomsminne. Og idag gikk vi forbi en liten jente som sa: ÅH hu der er har en ekte heliumballong:))))

Standmessig pyntet, slo vi oss til på tribunene på torvet, og det krydde av folk, unger, russ, masse lyder og mye action. Zebra er ikke flink til å slappe av, men hun faker det. Hun ligger i dekk. Og jeg har et luksusproblem, hun er så opptatt av meg at jeg sliter med å belønne at hun ser, men ikke reagere på alt som skjer:)))))).. Flinkeste lille snørra det. Jeg lot ingen unger hilse på henne idag, men hun fikk belønning hver gang en unge kom i nærheten, eller løp, veivet med flagg eller hylte. Men alt i alt en knalldag i byen. PS: glemte jo helt å fortelle at jeg ble litt tøff helt på slutten, tenkte vi kunne gå litt lydighet på selve torvet, enkle ting. Og Snørra kunne hun, lineføring og utg, og masse vendinger, og med DOKO som belønning. Knall, kjempefin trening.
Vel hjemme har hun okkupert sofan, slitsomt med 17 mai:)
Her trener jeg Z på unger, både fake og ekte, dette skal løses, tullejenta mi..

Og så har vi hatt noen fine sykkelturer på ca 1 mil hver gang. Igår dro vi til Ausa, og gikk tur der, herlig område, deretter ble det en omvei sykkelvei hjem pga stor trafikk. Kom rundt en sving, med Z i springer, ser to ståører, ser bevegelse, prøver å fri ut springeren, og vips sitter det en jækel av et bikkjeskinn i ryggen på Z. Jeg hiver meg over, og drar den vekk i ørene, eieren kommer til( og kaffekoppen flakset alleveier, og brødskiva havnet i en busk), beklaget seg veldig. Z fikk litt panikk, og prøvde å stikke vekk fremdeles bundet i springeren, men fikk tak i sykkelen og roet henne. Fikk skikkelig flashback til den gangen Tequila ble angrepet, det også helt uprovosert, blæh... Eieren la seg heldigvis flat, og var skikkelig flau, hell i uhell så hadde han en valp også, en 7mnd gammel malamutetispe.Samme som den som angrep. Så vi slapp de to sammen, og etter litt forsiktig snusing så ble det heftig lek:)))) Så håper det er det minnesbildet som sitter:). Så syklet vi hjem, og hun var ikke redd for sykkelen, deilig. Turen hjem gikk fint, hun ble litt skremt av en jente som veivet med et flagg, men lot som jeg ikke så det,og hun roet seg fint. Vel hjemme sov hun litt, og så fikk hun kick-leke????
Så da gjorde vi det da, lekte litt. Hun er blitt bedre inne, men hun gjør det ikke fordi hun synes det er gøy, men kun fordi det lønner seg, hehe:) Og så har vi trent tunnel med både pys og z, stas:)








Ingen kommentarer: