tirsdag 18. mai 2010

Bytur igjen med Gimli

Så ble det bytur idag igjen, så vi plastret de blemmete fingrene mine(pga mye oppkutting av kyllighalser), slakterpølse og så dro vi.
Det gikk utrolig fint, hun var rolig og grei, det var fryktelig varmt idag, så vi fikk en fin rolig stund på tribunene igjen, hehe..
Så kom Gimli, og siden han var litt stresset dro vi til et roligere sted(utenfor biblo faktisk). Der møtte vi plutslig masse mennesker som skulle hilse på disse dyrene. Og det er ikke noe jeg HATER mer, enn fremmede mennesker som skal kommandere mitt bikkjeskinn. Når jeg rolig opplyser at min hund er litt sjenert, kan de vennligst ta disse godbitene, bare gi de til henne når hun er i din nærhet..SÅ SLUTT FOR FAEN Å KOMMANDER BIIKKKKJA MI!!!!!!! Det var ikke det jeg ba deg om. Zebra ble tydelig stresset, og blir som blir: apatisk.. Jo mindre bevegelse, jo mindre bråk er Z sitt slagord her, gjelder både hissige bikkjer, og brølete mennesker, og mennesker som er intense... Og da hadde jeg en ræva bikkja som ikke kunne sitt engang.. Jeg bare belønte Z for passiv oppførsel jeg, og ba rolig mannen om å bare gå sin vei... BLÆHHHHH...
Men sånn sett er det jo bra utfordring for Z, hehe.. Det er bare at jeg vil kontrollere det:)
Men så tenkte vi at vi skulle ta en ny utfordring, å dra på Cafe å ha med rolige hunder..
Så vi dro til Strand Cafe som vi visste er hundevennelige.. Jeg fikk æren av å gå med Gimli, rart å gå med en sånn liten hund. Camilla fikk Z som synes det var rart og unødvendig at mamma gikk tre cm foran.. Plutslig ble Gimli liten og ikke fullt så sterk, hehe..Greit med perspektiv!
Bandt Z ved bordet, la ho i dekkogbli, og gikk inne kjøpt maten, brukte god tid, og hun lå som ei påle. FLINKESTE! Og hun var veldig flink til å bli liggende under måltiden også, kjempebra:) Dog fikk vi en spydig kommentar: Fy faen en psykotisk prikkedyr:((((Etter tid var vi alle slitne så vi tasset hjem.. Vel hjemme lå hun ute sammen med pys, har vært megavær her idag:)
Etter middag var jeg og overvar fuglehundressurkurs, og en blir brakt tiår tilbake i hundetrening, så jeg tuslet like godt hjem, og trente på leksa til imorra..
Vi har trent godt i uka som har gått, håper det vises på kurset imorra:)
Så dropper vi utstillingen i Sandefjord og Drammen- det passer dårlig.. men så satser vi for fullt..

Ingen kommentarer: