torsdag 28. januar 2010

Slitne


Nå har Zebra gått lenge på antibiotika, og sist var jo veterinæren så optimistisk.. Ny kur som ble påbegynt på mandag, og nå har hun byller igjen..:((((((((((
Kjenner jeg blir så mismodig av det, og tenker masse rare tanker, alt fra hund som må gå på kortison resten av livet og se ut som en spent grillpølse, eller en hund som må pakkes inn bare for å gå tur, eller diettfor resten av livet, smertestillende, allergipiller osv.. Kjenner jeg blir matt, og mister motet.. Tror Zebra også mister motet litt, for hun ser litt oppgitt ut og slapp ut avogtil, og klør gjør hun også, ganske mye:(
Ringte dyrlegen, og vi ble enige om å se det ann til over helga, om det rett og slett var et lite tilbakefall, ble kløen verre blir det kløstillende, til nå funker optima sprayen.
Men det er jo positive ting også, hun har fått mye mer pels, nå har hun hår på rumpen det er jo ett år siden sist. Tror Zebra lurer på om all den pelsen er bra, for hun snøss som aldri før, det bare drysser av ho, som et tørt juletre..Og huden kjennes bedre ut, så hvorfor skal hun plutslig bli verre???
Hva gjør jeg galt??? Hva kan jeg gjøre annerledes??
Og hva skjer når jeg slutter med antibiotikaen, går det tilbake til det gamle??? Hva må vi gjøre da??
Kjenner jeg er utrolig glad for at jeg har en hund som elsker andre hunder, og ikke finnes aggressiv, men det jommen ikke noe særlig mye gøyere med en fysisk syk hund:((((
Kjenner jeg er lei og sliten akkurat nå.. Godt vi kan trøste hverandre akkurat nå......
PS: løpetida kommer jo aldri??????

6 kommentarer:

emelie sa...

det är skit med sjuka hundar. :( vet ni inte varför pälsen är som den är?

Pia sa...

Æsj, det var ikke noe kjekt å lese i det hele tatt... :(

Er desverre ikke så mye annet å gjøre enn å krysse fingrene og ønske dere lykke til. Er utrolig synd dette altså, spesielt med tanke på at hun er så pen som hun er... I tillegg så er hun jo tydeligvis ganske smart (til prikk å være), synd ikke slike hunder skal få holde seg hel.. :(

Vi krysser fingre og poter for dere, og håper hun blir bra fort.. :)

Anonym sa...

Uff da :( ikke noe særlig dette her!
Helt enig med Pia, kjempesynd at en så flott hund, både fysisk og mentalt skal slite med helsa, eller pelsen da...
Krysser fingre og poter vi og!
Slafs fra c til z :D

Line sa...

hei
har du vurdert å reise til Are Thoresen? han er ganske flink med det meste..og foretrekker alternative metoder...

Line

Siri sa...

Synd att Zebraen har problemer med pels og kløe :(
Ville nok også reist til en god alternativ behandler. Vet andre som har fått det til å fungere med laser behandling og tilskudd.
Hadde også kuttet ut allt av griseører, haler o.l. Veldig mange prikker som ikke tåler dette. De fleste av dem har også en råprotein prosent på over 85.Noe som er allt for mye for vår rase.
Lykke til og god bedring

kari ditlefsen sa...

Hei begge to!
Jeg har fulgt med på "legejournalen" din nå i mange måneder, Zebra har jo en far fra meg, og det er bestandig godt å få tilbakemeldinger fra flest mulig når det gjelder avkom fra egne hunder!
Jeg vet at du Evy har satt deg godt inn i det meste når det gjelder vår rase, og jeg husker jeg spurte deg om råforing for et ars tid tilbake. Jeg begynte faktisk på dette, og alle mine hunder fikk reaksjoner med utslett i pels og veldig lite underhudsfett Jeg var ikke fornøyd og er tilbake på tørrfor.Det som undrer meg litt med Zebra, er at hun i følge din blogg er så aktiv og glad i lek både med andre hunder og med sin "egen" katt.For så i neste blogg å være slapp og lei seg!
Kan det bli for mye aktivitet, med oppkloring etc. Det er ofte bare små klor og i disse kan det fort bli infeksjon.
Hvis jeg var deg, ville jeg la Zebra bare leke med "rolige" hunder en måneds tid, og ikke med katten. Dessuten ville jeg ikke gi henne annet enn det foret hun bruker, INGEN godbiter av noe slag!
Kortison er som du helt sikkert vet bare symptom dempende, og et middel både vi og hundene våre skal ha minst mulig av. Det som skjer med mange av oss når hundene får en hudplage, er at vi hopper fra det ene til det andre, spray, kremer, medisin, for etc. etc. og derfor blir hundens immunforsvar totalt "forvirret".
Jeg følger "Rema 1000" , enkelt er best. Altså bare et slags for, og mindre lek med lystne hanhunder.
Lykke til!!