tirsdag 1. mars 2011

Dyrelegebesøk, og valper, knurrrrrr!!!

Vi trenger ikke snakke så høyt ut om det, men jeg er nok en hønemor, med store bokstaver. Det har ført til en megaregning, og Zebra får ikke bli syk igjen dette året.
Det ble dyrlegebesøk på søndagsnatt( for det er jo billigst). Og bikkja var sløv hun, feber hadde hun skalv, sikkert pga feber. Så jeg ble hønemor, og det ble dyrlege- og det var feber,og høy cpr og litt dehydrert stakkars. Men vi ble nå etter vurdering sendt hjem etter vi var sjekket fri for: kennelhoste, lungebetennelse, hjernevirus(ikke sikker, var ikke helt med), og magevirus.

Vel hjemme kollapset vi på sofan, gørrtrøtte begge to. Våknet noen timer senere av at ho krafsa og herja i sofan, men la seg til slutt å sovnet. Våknet noen timer senere, med en lykkelig Snørre med alle lekene sine fint dandert rundt seg. Ho hadde "født" ho!!!! KNNRRRRRR...
Kvikkere og gladere enn på lenge. Pys ble behørig vasket og stelt med, og det oser morsfølelse av ho!
Men at en skal ha feber, og forhøyet cpr av innbilt- blæh.. Dyrlegen lo rått av meg:( Sukk, det er dyrt og hardt og være hønemor!
Vips så var alle lekene bort(rart det der), og sutringen vedvarer, for pys: vil ikke, er ute, opptatt med noe annet, og alle lekene er jo borte.. SUKK- det er hardt å være hjemmeværende mor i disse dager.
Så nå skal jeg "nyte" en sutrende, pistrende, overfølsom prikk en stund.. Halleluja- det blir artig.:)
Det virker som ikke bringebærtebladete'en virket denne gangen, søren, hadde vært greit å slippe ditta.
Respeten på ditta er: mer mosjon(heldigvis var det sol idag, våren er på vei), mindre mat( ikke så stor matlyst okke som), og mindre kosepus( det blir utrolig lite populært) jeg må være tålmodig med min sære prikk en stund, det er jo ikke ho som er teit, bare alle hormonene:)))))

PS: imorra ble det visst dyrlege igjen- vaksinering!

1 kommentar:

Anonym sa...

Uff da :) Lykke til med jenta "bestemor"