fredag 2. april 2010

Påska 2010




som er blanding av labrador, schæfer og collie, ca 6 år gammel. En real familiehund. Zebra er vel den som drar mest og best. Isa gir seg fort, men dilter nå med. Vi går ca 2,5-3 timer hver dag. Grei måte å få mosjonert en høyløpsk tispe, og en som ikke kan innkalling.


Passer nabobikkja, og da må en ut på tur, og idag skinte nesten solen..




Så på med magebeltet, og ut på tur.. Isa måtte låne sele, for den hun hadde passet ikke. Hun er akkurat passe tykk(hehe), og er nok ikke vant til slike turer hun får nå. Men jeg tror hun ikke misliker det. Og det er gøy å gå tur med to hunder.









Jeg har prøvd å klikkertrene mine to små. Og jeg skulle shape for alle fire ben på stekebrettet. Det tok vel ca 10 klikk så skjønte Hyena tegninga, og ho var ikke nådig hvis jeg ikke var flink med godbitene..





Zebra tok vel litt lengre tid..Og over flere dager. Jeg belønte først for å trykke med en fot, og belønne for at hun forsette selv om det kom rare skumle lyder fra brettet.





Då ville jeg ha to bakben på brettet, og det satt langt inne, og jeg måtte smøre meg med tålmodighet. Problem med Z er at hun jobber ikke lenge uten klikk, da føler hun at hun har gjort feil. Så jeg hoppet mye frem og tilbake på stegene for å holde ho der. Men å gå fra bakben i ro på brett, og forben i ro på brett til alle fire..Så tilslutt jukset jeg( jeg er jo ikke glad i shaping i utgangspunktet). Jeg stilte meg foran brettet,og da stilte hun seg i utstillingsposisjon, så da var det bare å lure henne opp på brettet..





Så voila.. Så får vi se om hun husker det om noen dager!!!












2 kommentarer:

Lola Pagola sa...

hahaha Zebra ser ikke helt fornøyt ut på det siste bildet der *fnis*

Koselig å passe hund da, og så lurt å spenne dem sammen på den måten, det har jeg liksom aldri tenkt på hahaha

team timian sa...

Så flink du er Evy..og tenke seg til ay Hyena er sååå mye glupere enn en Dalmiss, hmmm, til ettertanke. Spenne to hunder sammen på den måten går veldig fint når den ene hunden bare dilter etter. Har prøvd den metoden med to draglade Dalmisser...går veldig fint helt til du møter andre hunder eller mennesker,,prikkene våre er jo så utrolig sosiale av seg,de må jo bare hilse..og å holde igjen to stk dalmiss da....need I say more ;o))