onsdag 21. mai 2008

Skautur med blodsøl

I går tok vi bena fatt, og bega oss på en skautur atter engang, dog med en liten vri. Vi skulle legge blodspor, blodet var tint, merkebånda med, og masse godbiter... Vi begynte med å legge et 50-60 meter langt spor uten godbiter til Zumo.. Det var vel godt over halvåret siden han hadde gått sist.
Fant fort ut at å helle blod forsiktig utav tuten på en brusflaske, var svært vanskelig, det ble litt hulter til bulter, og noen blodige joggesko. Men spor ble det, med merkebånd og det hele. Imens holdt Zumo konsert for oss, og Zebra prøvde på beste vis å leke hodini med lenka si...
Så fordi Zebra har gått veldig lite spor, og gjort det dårlig på de føre, tok vi å la et på 20 meter, blod for hver 20 cm, og godbit.. Masse godbiter tilslutt...

Så skulle vi gå spor, først ute var Zebra, og gikk to godbiter så ville ho en tur i grøfta, så en tur over veien, i det hele tatt ikke der sporet gikk... Men vi kom i mål, selv om jeg tror ingen av oss skjønte noe særlig av det.

Så dro vi til skaus, og mens vi tobente spiste en god niste, og kjadda, løp de tobente som tullinger i gress og lyng, fjell og sti... De lekte veldig godt, og selvom Zumo nok ble litt lei av den utrolige slitsomme lille prikkesaken..innimellom... var han særdeles tålmodig..
Så var det Zumo sin tur, og mens en sliten Zebra gjorde sin beste vokalprestasjon noensinne, tusla Zumo sindig hele sporet, var noen avbrekk. Alt i alt et hederlig spor.

La så et blodferskt spor til tulla, med enda korter avstand og enda bedre godbiter, nja.. Sporing er det vel overdrivelse å kalle det, mer lunting på måfå.... Men men gir meg ikke... Har spurt meg fore, og fått ymse svar: Ikke godbiter i sporet, bedre godbiter i sporet, lenger spor, korter spor, slepe pølse gjennom sporet, blande blodet med leverpostei(ææææsjjjjjjj), og det beste kanskje: dropp blodspor, hunden din er dum.....
Og bare for å markere at vi ikke er drevne på dette med blodspor- vi brukte en halv liter.
Tok noen bilder, men maskinen min Frobo har bestemt at nå er nok nok, og nekter å ta imot flere bilder... Så jeg må komme tilbake til den saken..
Kos dere videre, med og uten blod..
PS: tulla har mista alle hjørnetennene, åh ser så barsk ut NOT...
Ps: Hun er blitt bedre i matveien, men ekstra godt er det hvis en har litt blod over maten, da er alt så mye bedre... Tullingen...

1 kommentar:

Anonym sa...

He-he..synes jeg ser dere på tur..med blod på skoa, og "røde" bikkjer. Kunne nesten vært med i en skrekkfilm ,kanskje ;-) Gleder meg til bilder. Og PS. dette med å synge tror jeg dem har arva etter mor si..koselig med sang da.
Voffz fra Trude og Timian


Bloggarkiv