fredag 23. mai 2008

Fremgang


Plutslig i går løsnet det- jeg har slitt så med shaping, og at hun skal tilby forskjellige ting, og hun gjør ikke.... Har faktisk sterkt vurdert å gå over til ren amerikansk klikkertrening, der er det mye mer hjelp og lokking, gjør jo litt av det allerede.

Men i går fant jeg frem klikkertingen og holdt på med å finne godbiter, og Zebra tusta rundt bena mine, og begynner å tilby adferder-sitt, dekk, high five, stå, rygge. Jeg måtte jo bare hive meg rundt og finne klikkeren... Vi hadde det kjempegøy, og jeg slet med å legge vekk klikkeren etter 5-6 ganger, og la henne hvile- for hun ville ikke...!!!

Så nå har jeg fått kjappe sitter inne, dekken begynner å sige inn, og musematta er 5 meter unna... så mye på en liten halvtime.. Jippi-sånne dager gjør godt i en sliten klikkersjel.

Og hun går fint i bånd, nesten hele tiden, jippi, for en flink hund... alt er jo mye vanskligere når det finnes andre hunder i nærheten, eller gøye mennesker.. Men er blitt mye flinkere til å ta kontakt med meg, enn å dra i båndet- fremgang!!!!!!

Sliter litt med biler, for alle biler er nemlig potensielle godteposer- kan inneholde hund, gøyalt menneske, kjøretur, og lek!!!!

I går mista hun siste hjørnetann, og imorres var det allerede kommet en ny, utrolig kjapt det går. Gleder meg til hun blir ferdig, hun har en ånde som en død hyene(innbiller jeg meg). Ellers er hun mye mer våken pr døgn enn for noen uker siden. Hun elsker å være ute i hage, og mor som er livredd sin fremtidige champion på alle felt, skal bli stjelt sitter med døra åpen, brrrr...

I hagen er det masse så smake på, et herlig hull, og en herpa matskål, og irriterende kråker og skjærer.


Igår kom Zumo på besøk, men Zumo var ikke helt på humør, eller Zebra var for mye humør, hvertfall ble det lite leking.. Mens matmor desperat prøvde å skjønne hvordan en kopierer filer, brenner cd, og sjekker hvor mye ledig kapasitet det er på maskinen. Tross mitt kallenavn- finnes jeg ikke datakyndig, så at Mo hadde hår igjen etter denne prøvelsen er utrolig. Men takk Mo for at du orket...
PS: må bare anbefale en utrolig god bok... Historien om Pi avYann Martel-en herlig underfundig historie...

Ingen kommentarer:


Bloggarkiv