onsdag 7. september 2011

Siste sportrening på Assev

Vi startet dagen med en tre timers tur i skog og mark. Vi fant sopp, rare sopp, sopp på trær, og mengder av vann. Veldig mye vann, en våt tur rett og slett.
Da ble vi trette og slitne så vi tok en liten høneblund- deilig.
Så var det å gjøre seg klar til siste sportrening på Assev- de skal slutte nå fordi jakta begynner(blæh),og kanskje fordi det begynner å bli pittelitt mørkt:)

Billy ble kysset og klemt grundig av en tante med stort savn, var greit det sa han:) Så trente vi litt utstillingstrening, og han var flink han. Zebra lekte huskey med stort engasjement, så det var egentlig litt greit å gå spor:)

Så etter litt kjøring, klatring, skråning og grusvei, var sporet det. Og Zebra ble satt på, logret fornøyd og gikk rett til høyre(sporet gikk til venstre..)
Det ble et rotete spor- og det føler jeg at jeg sier veldig ofte. Det blir ofte rotete, når vofsen går for fort, jeg ikke klarer å holde igjen, lina er sleip, terrenget er kupert og sleipt. Jeg har regnbukse som lever sitt eget liv, og støvler som oppførte seg som skøyter på is.
Så etter litt ble det til at: jeg stopper opp hver gang ho løfter hodet! Ho legger seg enda flatere når ho tester ferskspor( ikke veldig ulikt vanlige spor). Ho fjokser i avhopp og vinkler, og jeg har mer en nok med å holde meg på beina, så jeg aner ikke hvor sporet går.
Hadde vi hatt en jeger med hadde han vært andpusten,fniiis.

MI HAR MYE IGJEN- jommen godt vi skal trene til våren også:)
Men ho finner sporet, ho finner kloven, og ho er flink, det er føreren som trenger litt bedre: kondis, styrke, terrengforståelse og masse mer trening. JUHU!
Ho hadde fullt prøvespor idag som hadde ligget i ca 8 timer.
Zebra er flink hund!!!!

Ingen kommentarer: