mandag 13. desember 2010

En ekkel opplevelse, julebilder:)

Jada, høy på pæra eller??? Diva julenissejente??
Mamma??? Dette grenser til dyreplageri, og tilsmussing av mitt rykte!!!

Ka då??? Diva????


Jula er lissom ikke så artig når de involverer slike ting!!


Men: GOD JUL LISSOM
Denne jula er bare stress og mas..
Mamma er du helt gærn???? Hjelp meg!!! Diva nisseungen later som ingenting.
Synes det holder med bare sånt tørkle jeg.. mandig og fint sier Lotus!!

Nissungen prøver seg på nissestrek, og synes hele fotoshoooten er noe tull!!
Åh mamma!!!!

En sliten, liten Zebra jente som ikke orket/klarte å komme seg opp.. så her ligger vi med litt smertestillende og håper verden blir bedre!;(((((((
Lotus: hvorfor hyler Zebra sånn idag, jeg rører ho ikke!!
Lotus er jo som de fleste vet(hvertfall de som følger bloggen) Zebra sin BESTEVENN, og LYKKE PÅ JORD..
Sist gang vi møtes, skjedde noe ekkelt, og begge bikkjer og eiere ble sjokkert, usikre og lei oss..
Jeg slapp Z så hun kunne løpe til Lotus som hun alltid pleier å gjøre. Han står og venter på jordet.. Zebra løp, og plutselig hører jeg et skrik, og det er et smerteskrik et høy og tydelig AUUUUUUU SKRIK!! LEENGE.. JEg roper jo på Zebra, og alt går igjennom hodet mitt.. krangel, fremmed hund, brukket ben, falt i elva osv.. Z kommer etterhvert tuslende, virker rar..
Lotus sitter bak Kjersti, og ser like rar ut..Hyler til Kjersti hva skjer:::.
Kjersti: ho kom mot oss, kjempeglad, plutslig stoppet ho, og HYYYYYYYYLEER.. lotus gjemmer seg bak meg, og ho fortsetter å hyle.. Lotus var ikke borti ho engang.
Kjenner jeg blir kvalm og lei meg, æsj..
Antar det er et smerteanfall pga spondylosen. Ho har vært bra så lenge, og jeg har ikke merket så mye til ho, men dette var tydelig smertefullt..
Vi bestemte oss for å gå videre, og ho tuslet etter oss, men virket fornøyd. Men Lotus holdt seg langt unna ho lenge, og Zebra holdt seg unna han.. De prøvde på litt leking, men det endte med sutrehyling fra Z, og jeg tror ikke det var smerter, mer: du er dum, hold deg unna piping..
Så vi hadde fotoshoot med to rare bikkjer, så ikke så rart bildene ble så som så..
Virket som Z ble i bedre humør utover turen, og rørte seg som vanlig.
Når vi kom hjem, var det å putte i ho smertestillende, og der kalvet ho på badegulvet, og ville ikke røre seg.. Etter en time(jeg satt hos ho), fikk vi stablet ho på bena, og putta ho i kurven i stua med BOT dekkenet på.. Lenge siden ho har vært så dårlig..
Kjenner jeg blir lei meg,og vurderer alt..
Idag prøvde vi igjen å gå tur, og idag virket hun i veldig god form, litt stiv, fikk en smertis før vi gikk.. Men Lotus husket Z fra sist, og Zebra tror jeg forbinder Lotus med smerten fra sist, så det ble ingen leking, men de går og tusler på tur..
Blæh, dette er dritt..













6 kommentarer:

Anonym sa...

Hei
fiiine bilder, særlig det første. Flink er du!

håper det går bedre med Zebra fremover, dette er trist lesing!!

klem
Line &co.

Pia sa...

Fina bilder gillade den när han ligger på luvan :D

evy sa...

Takk. Vi håper jo det går bedre fremover, selvom det går litt bakover også

Prickiga Pojkar sa...

vilka vackra julbilder :)

och hoppas att allt går bättre snart .kram !

Nina og Casper sa...

Uff det var ikke noe gøy, utrolig ubehagelig med smertehyl fra hunder :( Stakkars lita, håper ikke det skjer igjen!

Kule bilder da :D

emelie sa...

gillade verkligen den första bilden! så fin!