lørdag 24. april 2010

Kløvtur med lek, og lek igjen!


Jepp idag var dagen, det var tid for kløv igjen.

På med gresshoppakløven som er den som har størst lommer, og oppi med to tepper, og en liters vannflaske i hver veske- 5kg til sammen. Zebra var ikke helt sikker på om det var helt greit, men siden det stadig dumpet godbiter foran ho på veien var det fort glemt, hehe. Greit med slike enkle sjeler av og til:)

Så vi dro rett inn i Bieskogen, med kløv og kvikklunsj i lomma. Oppi Doppedalen tok vi rast, og mens jeg spiste frokost:?, var Z på spaningstur med nesa si. Var ikke godt å si hva hun fant, men ivrig var hun. Og siden jeg hadde kamerat med tok vi litt bilder(de nekter å lastes opp, prøve senere). Og jommen var det ikke gøy å balansere på benker, bord, falte trær, og store steiner- alt var gøy idag synes Z. Det virkelig lyste av øyne på henne- GØYYYYYY! Deilig å se henne slik.

Og det var deilig å være alene i naturen, med lydene og luktene- balsam for sjelen. Deilig å ha sånne dager hvor en bare er takknemlig for alt enn har, og nyte det. Trekke store drag med takknemlighet og frihet inn i kroppen. Legge all smerte i en boks og stue den vekk- bare nyte nyte nyte..

Mens vi gikk der i fred og ro- det var ikke den helt store farten over frøkna idag, kløven sinket henne noe trodde jeg, eh kanskje ikke så mye som jeg trodde.

Fremfor meg hørte jeg noe rope, og ropene ble høyere og lød TOYA- så visste jeg hva som ventet. Z stanset opp, og mens jeg tok av langlinen, og satt henne i sitt- kom Toya. Og hun lurte fælt på hva Z hadde på ryggen- det måtte undersøkes grundig. Vi kjenner denne søte puddelfrøkna fra før, så de fikk hilse. Og etter intens utsjekking, ble det lek- med kløv.. Det var ingen hindring synes Z- til å begynne med. Men etterhvert ble den rappfotetet sølvpilen for mye for en tungveiende Z- hun satt seg ned og bare kikket på Toya, hehe:) Fornøyd med avbrekket gikk vi videre, og resten av turen var bare nydelig.

Merket helt klart av kløven var merkbar for henne, og at den gjorde henne litt senere, men det kan ikke ha vært alt for tungt for hun hoppet lett opp på steiner som var godt over meteren høye, og hoppet glatt over nedfalte trær osv. Men tror hun synes det var morsomt.

På vei hjem var hun sliten, og har jo begynt med vanen med at en går bak, og blir trekt fremover- den er jeg lei av. Så jeg klikket for hver gang hun var ved siden av meg, eller foran meg- og vips hadde hun et lite lager av energi igjen gittt..:)))


Vel hjemme ble det back on track dekken for å motvirke støle muskler, og en stor okseknoke å gnage på i solen.DEILIG!

Ikveld ville jeg jo tro at hun var sliten, men neida, selv etter middagen(litt propet fra Nala) så ville hun leke- og gjett om jeg heiv meg på. Etter en pause ville jeg leke, og det gikk også veldig bra:)))) POSITIVT.

Og siden hun var så i siget tenkte jeg at jeg kunne klikkertrent litt. Fikk noe fin fine økter med boksen og omvendt lokking- dette var gøy for begge to.

Men nå etter God Kveld Norge(prinsesser må følge med på sladder og jetsett livet:) gikk hun i koma.. Veldig trett liten prikkefrøken..:)))

Jeg spiser hjemmelaget Carbonarapasta, og låner BOT dekkenet til mitt blåhovne knee..:(

Kos dere videre
Og vi sender STOR TRØSTEKLEM TIL NALA som har brukket en tå- stakkars uheldigfis.. håper du kommer deg veldig kjapt.. vi vil leke igjen!!

1 kommentar:

Siv sa...

Så flink du er til å tenke løsninger. Jeg er sikker på dere kommer til å bli skikkelig gode!