onsdag 14. oktober 2009

Diverse som har skjedd..


I det siste var vi vært så heldige med været, det har vært en fantastisk høst.. Strålende farger, sol, blå himmel, skarp høstluft,og den gode høstluften.

Forleden var jeg og S med Sancho og Zebra i Birkenlundløypa, det var kjempegøy, og hunden fikk virkelig rast fra seg.. Zebra synes Sancho er blitt så kul, han vil jo leke masse..KULT..

Ellers koser hun seg masse med Pys, som forresten går rundt med turkis hals, etter at det nye kule halsbåndet hennes farget av en kald, våt høstnatt, hehe..

Men er utrolig koselig å ha to forskjellige arter være så gode venner. Hyena deler pent og pyntlig på seg, sove litt hos Zebra,og så sove litt i armkroken min.. Deilig malelyder, og myke poter.

Helsemessig så er Zebra i fin form, vekten er nå 27,5, og har lagt seg opp litt muskler igjen.

Ekspressen er særdeles tilbake, og jeg nyter det. Men det tok godt og vel fire mnd, og snart er det ny løpetid, så kanskje er vi tilbake der vi har vært så lenge, om ikke så lang tid.

Ho er tynn i pelsen, etter en hektisk røyteperiode, og har hatt litt rash, men ikke sa alt for mye, ikke hårtap hvertfall.. Ho har masse småsår, og skrubb pga et aktivt liv, men de fikses med vidunderkuren Optima Hp, det hjelper mot det meste, selv om hun blir noget klissete etterpå.

Hun går nå på rent råforing, får tørrfor som belønning av og til under trening. Har god apetitt, og spiser alt hun får- et godt tegn.. Kan være jeg er så heldig at jeg får noe etter årets elgjakt også, spennende.

Treningsmessig går det greit, hun er ivrig, har lyst, sliter med konsentrasjonen- det har jo alltid vært et lite problem. Sliter fremdeles med å strekke tid, og gå flere øvelser etterhverandre uten at hun detter ut. Lineføringen er blitt ødelagt, så den må bygges opp igjen- helt min egen feil.

Lekingen er blitt mye bedre, og hun har lekt bra med andre mennesker hun kjenner godt også, så nå er det bare å utfordre henne på dette.

Jobber mye med DoggieZen for tiden, og det begynner å demre for henne..

Imorra skal jeg gå et blodspor det blir spennende, første gang med vinkel, og skal la det ligge lengere. Sancho skal også få prøve seg, første gang alltid spennende..

Idag var vi på tur med Lotus og Tyr igjen, og det gikk som alltid heftig for seg.. Bilder kommer etterhvert. Men gøy at de leker så godt sammen.

Minner meg på at rabiesen er ok, må huske å få det skrevet i passet.

Nei nå er det natta..

Ingen kommentarer: