fredag 8. januar 2010

Hysj hysj, Hyena her...

Hysj dere må være snille og være stille..
Matmor sover, og nå som jeg har raidet søpla er jeg klar for noe nytt.. Fant denne dingsen, og fant ut at det står jo bare om denne "sigleogvaskemegoverhelemeg" dyret.. Pelsen min lukter fiskolje, æsj...
Matmor har kovnet på sofan, og dyret ligger i kurven og snorker, umulig å sove i dette bråket.. Matmor hoster jo som en sliten sag..
Jeg fikk være inne inatt hvis jeg oppførte meg, hallo jeg er Hyena jeg er katt.. blæh..
Matmor trengte hvis litt kos, hun var visst litt nede- nede ja, hun ligger jo støtt og stadig under en dyne og glaner på en boks.. Men hun blir veldig glad når jeg deler litt kroppsvarme og mitt vakre nærvær..Vi katter er utrolig flinke til å lyse opp vårt nærmiljø bare ved å være til, og så vakker jeg er så teller nok det dobbelt..
Dyret har visst hatt det så kjekt idag, så mens jeg satt og frøs med mine søte hvite poter- hadde hvis hun vært på sånn hundeopplegg, og lekt med masse gøye hunder. Hysj, oioioio.. nei hysj, ikke slikkt, æhhhhhhsh...
Heisan sveisan Zebra her- juhu og sånn.. Jeg må tisse men får ikke vekket matmor, hun snorker og bråker noe forferdelig..
Men ser at Hyena sniker seg inn i min blogg, det kan ho glemme, hvertfall litt...
Jeg har vært på hundeparty i dag, det var morro...
Først traff vi en kjekk type, gøyal lekis.. Som het Pondus, han var visst blanding av portis, schæfer, og bc- morsom var han hvertfall, skikkelig gild kar.. Så kom Vinna, ho er en vorstherjente med stort vokabular, hihiihi.. morsom.. Hun er gild hun også, leke kan hun også..Idag hadde hun med seg søsteren sin Kaisa, en pointer- gild hun også, hun løp kjempefort, skikkelig fort, tilogmed jeg, som er kjapp som et skudd slet litt... Gøy var det..
Og så som dessert kom Aurora au, gøy altså.. Så måtte jeg sitte litt i førerhuset til Aurora's bil, fordi menneskene hadde kjørt ut i snøen..( for en tullebil).. Så jeg gav ordre til de ute: DYTT, DYTT MER, HØR ETTER OG DYTT, og videre, fin jobb!:) Men så ville jeg hjem, men jeg var snill og lot Aurora's mennesker komme å spise kveldsmat her.. Jeg sovna i kurven jeg..
Var god og sliten, så sliten at jeg ikke orket å klø meg engang.. For jeg klør litt for tida, og byllene mine har visst blusset opp litt- da ble visst matmor litt mismodig.. Men vi skal klare oss mi..
(masse rare dyttelyder, og fornærmete kvink)
Hyena igjen, æsj den bikkja dekka meg med siggel, er så ekkelt...
Nei søren nå vekket hun matmor også, jeg får legge meg pent til rett og blunke med øynene mens jeg mjauer, da blir hun sånn myk i øyene.. Hadet..hviske maju mjau..

1 kommentar:

team timian sa...

*LOL*

Hyena, du er knallflink til å berette altså, jeg prøver å få Timian vekk fra PC'n jeg også, men han er større og sterkere enn meg, så ikke alltid lett. Jeg kan tross alt distrahere Tims med løpetid, men er ikke sikker om Zebra blir like distrahert av din..
Hilsen Mynte , bare Blond..
PS. Kosemose matmor'n din sånn at hun blir frisk snart..