tirsdag 1. november 2011

Mine favoritt hundebøker:)

Jeg elsker hundeleksikon, og dette er definitivt det som har vært mest innholdsrikt.
En klassiker blant hundebøker, vel verdt å lese:)
Utstillingens historie, spennende og tykk bok.
Liker denne boken og har lest den opptil flere ganger:)
En av de beste dalmatinerbøkene på markede er min mening, her får du det meste du trenger. Dog er det mest amerikanske hunder avbildet. Et leksikon og et must for dalmisfolk
Dette er jo en klassiker blant hundebøker.Veldig god valpebok
Humoristisk og herlig bok, med masse gode poeng:)
Inspirasjon til trening- alt går med rett trening, tålmodighet og tid.
Han har jo moderert seg i de senere år, og har masse kunnskap. Svært gode bøker av Hallgren
Den beste boken om temaet på markede:)
En bok jeg synes er et MUST for enhver hundeeier. Svært viktig bok!
Denne boken gjør at jeg gleder meg til å få valp igjen:)
God, rikelig illustrert bok, anbefales
En bok med masse hundebilder, som fotograf er den stadig kilde til inspirasjon og glede:)
En av de viktigste bøkene som er skrevet de senere år
DETTE er den BESTE boken jeg har lest på LENGE, og hvertfall ÅRETS FAVORITT! KNALLBOK, alle burde lese den, særlig hvis du er oppdretter, aktiv i hundesport, eller bare vil vite hvordan litt mer om hunden!
God, illustrert bok om hundespråk. liker den
En lettlest, god og fin bok, alle hundeeiere burde lese den
En knallbok, svært spennende, masse god historikk og forståelse for hund.En klassiker blant oss som råforer.!!
Den første hundeboka mi- ELSKER DEN!!!

Disse bøkene elsker jeg, var noen av de første som skrev om hundens følelseliv
En svært god bok om litt av hvert om hunder og hundehistorie
Mitt største og feiteste hundeleksikon, elsker det.
En svært god bok om ulver, forståelse og historikk, anbefales.
Har også bøkene av Køste og Egtvedt som favoritter, de var jo de som innførte min treningfilosofi her i Norge.
Håper dere finner litt inspirasjon og har lyst til å lese litt:)

5 kommentarer:

Unknown sa...

Takk for gode boktips. Hadde mange av de, men 3 stk av disse er nå bestilt! :-)

Carina Josefine sa...

Takk for tips :) Har est et par av disse, men de fleste var ukjent eller ulest for meg :)

Hege sa...

Noen gode anbefalinger her Prikkeprinsessa :) Me like!! Men jeg har ikke råd til å kjøpe alle du anbefaler *ler* Men var et par jeg fikk lyst på "fra valp til stjerne" og "dalmatinerboken" var de jeg fikk akutt lyst på. Men men ;)

Kanskje budsjettet mitt tillater noen nye bøker? :)

En annen bok av Hallgren, som heter "Mental aktivisering". Syns den er ganske lettlest og forståelig ;) Tilfelle du har lyst på en ny bok å lese! Samt "lydighetsteori i teori og praksis" ;)

LinnPiraya sa...

Super inspirasjon! Flere her jeg ikke kjente til fra før av

Karina sa...

Her var det mange interessante bøker som jeg ikke har hørt om før. Fattet særlig interesse for "genetics and the social behavior of the dog". Skulle likt at du skrev mer om dem, men skjønner jo at det hadde blitt et veldig langt innlegg.. hehe! Får heller søke dem opp:)