lørdag 21. mai 2011

Bokblogg 2011

Har lest noen gode bøker i det siste, så tenkte jeg skulle dele med dere:

Den jeg absolutt falt for er:
Åstedet av Picoult- FANTASTISK bok, burde leses. Den er utrolig god på menneskeskildring, politiarbeid, og hvordan det er å leve med aspbergers. ANBEFALES

Hulebjørnens Klan av Auel. Husker jeg leste denne i min ungdom, og synes den var helt rå. Nå idag, njei.. not so much. Men siden damen har skrevet den siste boken etter gud vet hvor lang tid- får jeg ta meg tid til å blafre gjennom serien. Har vel ikke hørt noe positivt om den siste boken i serien heller.

Blacklands av Belinda Bauer- dette er en god bok, drivende spennende med ekle undertoner:)
Anbefales

Selv tausheten tar slutt av Betancourt. Er om hennes liv som gissel, og hvordan overleve. En sterk bok, hvor en slutter å forbauses over menneskets irrganger.

Døden henger i en tråd- Bradley. ANBEFALES, en fantastisk oppfølger til forrige bok. Må leses

Jakten på den perfekte ponni- Chipman. Søt barnebok om den første hesteforelskelsen. Du leser fem sider og skjønner historien. Men søt bok:)

Pitbull Terje- Eriksen. Denne siste boken om Pitbull har definitivt ikke sjarmen fra de første. Den er bare rotete, og voldelig og tåpelig. Men nå er jo ikke jeg i dens aldergruppe:)

Tysteren- Fjell. En god krim, med noget rotete innhold.

Dinosaurens fjær- Gazan. Dette er en virkelig god krim. Veldig godt skrevet, godt driv og spennende plott:) ANBEFALES

Hjertet får ingen rynker- Gelius: en kosebok:) Og ja jeg har lest sexbokens hans også, og det eneste minuset er at jeg får vite ALT FOR MYE om hans sexliv, så var det vel ikke så mye å hente:)

En slags fred- Grebe: Fin fin bok!
Kriminalserie av Grue kommet ut tre til nå. Dette var bedre enn forventa. Likte godt disse bøkene, og gleder meg til flere:)

Lyriske fyrverkeri- Gullvåg. En UTROLIG VAKKER BOK, som anbefales på det sterkeste. En bok man trenger å lese!

Hunden i våre hjerter og samfunn-Hallberg. Jeg liker hans syn på hundehold, og jeg liker måten han legger det frem på. Anbefales

Solstråleboken- Haukedal: Gud som jeg avskydde den boken, den oste av positive vibber, og se lyst på livet.. BLÆÆÆÆH!!!

Jonasson- Hundreåringen som kløv ut...... ANBEFALES!! Jeg leste den mens jeg hylte av latter. En herlig fantastisk bok om det umulige som blir mulig!

Vårlik- Kallentoft: en grei bok i denne serien, men den manglet liksom det lille ekstra.

Boken om digital fotografering- Kelby: en fin og oversiktlig serie på tre om tips til å ta bedre bilder.

Tegnet- Khoury. Denne boken var spennede, med godt driv og skjult plott til det siste:)

Valpeoppdragelse- Ekard: en bok som IKKE ANBEFALES, det finnes mye bedre bøker enn dette:(

Shadow- Murpurgo- en søt barnebok om en gutt, urettferdighet og en spaniel

Jeg er meg og min kropp- Eli Rygg. En veldig god barnebok om barns kropp, seksuell mishandling, incest osv.

Skipshunden Bamse- Whitshund- en fin og spesiell bok om hva en norsk hund betydde under krigen.
Det var noen av de bøkene jeg har lest i det siste- håper du finner noen du også:)

Ingen kommentarer: