mandag 18. juli 2011

Dyrlegebesøk


De seneste dagene har jeg sett til min gru at hudproblemene til Zebra har kommet tilbake. Og bestemte meg for å ta tyren ved hornene, og ikke vente til det ble bedre. Det har spredd seg fort, far en bump på skulderen til hele nakkeparti på få dager.
Så jeg fikk time, noen som kunne være kjørevenn( som fikk litt kjøreGODTkjørelse:)
Fikk ho så vidt inn døra, ho vil virkelig ikke til vetrinæren.
OG jeg tar tilbake all latteren jeg ler når folk ikke klarer å holde trollebolla mi- det var nemlig ikke lett idag.
Det var 28,6KG idag, så ho har gått opp i vekt.
Og etter å ha skremt kontordamen- det går sikkert ann å hoppe opp på resepsjonen og klore seg fast:) Gærn hund.
Så kom dyrlegen inn og sier: heisann, er det du? Du liker meg virkelig ikke du?
Heldigvis var det Zebra han snakket til, phu...fliir.
Han var enig i min diagnose- veldig greit det der:),og sa at antibiotikan jeg hadde fått forrige gang hadde liten effekt på dette, den bare dulmet symptomene. Så denne gangen blir det ny hestekur med antibiotika i tre uker! Bare det virker.
Han bemerket at hun luktet vondt, og burde nok kanskje utredes for allergi... blæh. Det vil vi ikke.
Zebra gikk bare og sutret og lette etter utveier. Morsomt at ho fatter at dørene er veien ut, og står og tar harde nesedytter( som jeg ønsker meg de i treningen:)
Han var veldig fornøyd med halen.
Zebra hadde faktisk en veldig fin trening på dyrlegekontor, men ekstremt høy i stress WOW.
Så når vi kom hjem kubbet hun på sofan, og der ligger hun fremdeles:)
Vi går fremtiden lyst i møte, dette skal vi klare.
Ho ligger i armkroken, og ja- ho må bades.. blæh..

1 kommentar:

Carina Josefine sa...

Kjipt at prikkeprinsessa skal slite med slik :( Håper det ordner seg! :)