onsdag 28. juli 2010

Litt trening på morgenkvisten


I dag hadde jeg store planer for å ligge veldig stille og lese masse bøker.

Siden jeg ble solbrent idag, var planen å ligge inne å lese ut boken Historien om Edgar Sawtelle- en skikkelig hundebok.

Men ble vekket av en vanvittig alarm, som viste seg å være en oppringing fra jobben- kunne jeg jobbe! Jajajmensann! Så da var det å stå opp- og siden Z ikke var helt i storform ble det samstemt bestemt at det ble en jordetur.

Så vi salet opp og tuslet av sted. Kjenner at jeg nok trenger en BLÅ sele som kan matche de fine BLÅ halsbånda mine, fliir!

Z har visst fått godt med energi etter fritt inntak av vogh og kyllinghalser som regnet fra himmelen- fryktelig stas. Alltid gøy når jeg klarer å lure i ho mat for tida, hehe.


Tenkte jeg skulle trene litt lydighet på jordene, siden jeg var så morgenfrisk og gøyal, hehe.

Så det ble litt fvf, og jeg merker at jeg har vært veldig flink til å klappe meg på låret gitt, hehe. Så nå gikk jeg tilbake til shape at hode skal være nær mitt kne, og det fungerte bedre og bedre.

Så hadde jeg to innkallinger, den ene var med skeiv sitt, men belønnet likevel fordi hun var så ivrig og søt:) Den andre var knall- ganske jeg skal begynne å belønne for å søt hun er???


Jeg fikk også to fine neddekk, og en dekk fra holdt.

Belønningen var faktisk veldig dårlig- fy skamme seg.

Hadde heldigvis kongen, og heldigvis har jeg hund som synes det var gøy å leke.

For å ikke få de store vridninger i ryggen, ble kongen lagt som belønning foran henne istedet for å kaste den. Var ikke så gøy,men sikkert mindre smertefullt.

Merker at Z og jeg har hatt litt mye sommerferie, det er litt sånn tjolahopp og hei.. du er søt og jeg er grei:) Men vi har det gøy da!!!
I ettermiddag heiv jeg mat utover plenen så hun og Hyena kunne snuse de opp- men Z vil mer hun. Så da trener vi litt tricks og andre snåle ting- alt for å få ho til å spise. Har vel gått ned ca 3kg, så nå er hun så fin så, hehe..
Treningen gikk så fint atte, potetmos er veldig godt:)) Fikk fine, vinke, bamse, bukk, rygge, stå, snurr... var man ikke gjør for kald potetmos og pølse med ost NAM...
Nå ble vi slitne- kose oss med negerbolle og saft:)

Nå er det bare å be til høyere hundemakter og jesus og vennene hans så jeg får bursdagsønske mitt oppfylt:!!!!!!!

Ingen kommentarer: